لقمان شریفی روز جمعه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بحرانی که الان جامعه جهانی و به تبع آن کشور ما نیز در آن قرار گرفته است جامعه درمانی بیش از سایر اقشار درگیر بوده و تمام بیمارستان‌ها برای خدمات رسانی در حالت آماده باش قرار دارند.

وی افزود: برخلاف سایر اقشار جامعه که تلاش می‌کنند در این بحران در منزل بمانند، پرسنل درمانی با تمام توان مشغول به خدمت هستند و بیشتر ترس پرسنل درمانی این است که ناقل بیماری از بیمارستان به اعضای خانواده خود باشند.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری سنندج یکی از مشکلات دیگر پرسنل درمانی‌ در این برهه را کمبود تجهیزات اولیه اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر ما در بیمارستان‌های استان به جز بخش‌هایی که برای کرونا ایزوله شده با کمبود شدید تجهیزات اولیه از جمله ماسک و دستکش مواجه هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رفع کمبودها در بیمارستان‌های استان و برخورداری از حداقل تجهیزات و توجه به کادر درمانی بخصوص پرستاران در این بحران تاکید کرد: این افراد بشدت در معرض خطر هستند و فقط کافی است یک نفر ناقل این بیماری از بیمارستان‌ به درون خانواده‌ها باشد که باعث شیوع بیشتر بیماری خواهد شد.

شریفی گفت: در حال حاضر  بیمارستان‌هایی که برای بیماران کرونایی ایزوله شده‌اند از تجهیزات و امکانات کافی برخوردار هستند که جای تقدیر دارد، اما پرسنل سایر بیمارستان‌ها نیز نیازمند این تجهیزات هستند.

وی در ادامه به دیگر مشکلات موجود پرستاران استان اشاره کرد و افزود: افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران که قرار بود انجام شود برای نیروهای رسمی و پیمانی حکم ها صادر شده و برای قراردادی‌ها ۲۰ درصد و برای شرکتی‌ها هنوز اعمال نشده است.

این عضو هیات مدیره نظام پرستاری سنندج اضافه کرد: این افزایش حقوق مصوبه دولت است و باید برای همه گروه های پرستاری اجرایی شود چرا که تمام آنان فشار کاری یکسانی دارند و نباید تبعیضی در بین باشد.

وی اظهار داشت: پرسنل شرکتی از افزایش حقوق محروم شده اند لذا از مسوولان علوم پزشکی انتظار می رود جهت رفع این تبعیض در سطح وزارتخانه تلاش کرده تا نیروهای قرادادی و شرکتی نیز به صورت کامل از این افزایش برخوردار شوند.

 شریفی به عقب افتادگی مزایا و کارانه پرستاران استان هم اشاره کرد و گفت: علی‌رغم تمام مشکلاتی که این قشر دارند با تمام وجود و بدون توجه به معوقات پرداخت نشده در خدمت مردم بوده و حتی در این بحران نیز تعدادی از پرسنل آمادگی خود را جهت کار در بخش های مخصوص به بیماران کرونایی به صورت داوطلبانه اعلام کرده. اند که نشان دهنده مسوولیت‌پذیری و تعهد این قشر شریف جامعه است، بنابراین انتظار می‌رود مسوولان نیز تلاش جهادی آنان را نادیده نگرفته و برای رفع مشکلاتشان همت کنند.

بر اساس آخرین آمار موجود آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان به ۳۴ نفر رسید که از این تعداد ۱۵ نفر در سقز، ۸ نفر در بانه و مابقی نیز در سنندج، کامیاران، قروه، مریوان و دیواندره در بیمارستان‌ها بستری هستند.  

از ۱۷۶ مورد نمونه آزمایش انجام گرفته در استان نتیجه آزمایش ۳۴ نفر مثبت و ۶۸ نفر نیز منفی اعلام شده و جواب آزمایش ۷۴ نفر نیز هنوز اعلام نشده است.

تاکنون یک مورد مثبت از مرگ و میر در استان به ثبت رسیده است و از ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری بوده و فوت کرده اند، نتیجه آزمایش ۱۰ نفر منفی اعلام شده است.

۲ بیمار مبتلا به کرونا هم که در بیمارستان های سنندج و سقز بستری بودند، بهبود پیدا کردند.  
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.