فرزین رضاعی روز پنجشنبه در نشست با فرماندار ویژه و شورای تامین شهرستان سقز با بیان اینکه این بیماران در بیمارستان توحید سنندج و امام خمینی (ره) سقز بستری بودند و با مقاومت خود و تلاش کادر پزشکی توانستند سلامتی خود را دوباره به بدست بیاورند اظهار داشت: هم اکنون آزمایش‌های اختصاصی تشخیص ابتلا به ویروس کرونا در سنندج انجام می‌شود و مجوزهای لازم نیز از انستیتو پاستور برای آن اخذ شده است.

وی با بیان اینکه استقرار تب سنج‌ها در ورودی شهرها ضروری نیست و کار نمایشی و باعث اتلاف وقت نیروها می‌شوداضافه کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قصد پنهان کاری در خصوص مبتلایان به کرونا در استان کردستان  ندارد و طبق آخرین آمار تعداد بیماران قطعی مبتلا به کرونا در این استان ۲۲ نفر است که بیشتریت تعداد این بیماران با  ۱۲ نفر  در  در شهرستان سقز بستری هستند.

وی اضافه کرد: تا امروز ۲۳۳ نفر مشکوک به ویروس کرونا به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در استان مراجعه کرده‌اند که از ۱۵۰ نمونه ارسالی ۲۲ مورد مثبت و ۵۴ نفر هم منفی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: تاکنون ۱۲ نفر در سقز، ۵ نفر در بانه، ۲ نفر در سنندج، یک نفر در قروه، یک نفر درمریوان و یک نفر دردیواندره به کرونا مبتلا شده اند.

رضاعی با اشاره به کمبود مواد گندزدا در کشور از مسوولان خواست تا گند زدایی و ضدعفونی شهرها و روستاها با حداکثر بهره‌وری انجام شود، گفت: موارد مشکوک نیز با نظر مراکز بهداشتی و درمانی شهر و روستا گندزدایی شود.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی سقز جنگی است، از مردم خواست تا با خود مراقبتی، دوری کردن از تجمعات به پیشگیری از این بیماری کمک کنند. 

وی بیان کرد: سقز از نظر داشتن متخصصان عفونی، دکترهای عمومی و فضاهای بیمارستانی با مشکل مواجه نیست و در صورت نیاز بیمارستان شفا هم آغاز به کار خواهد کرد و بیمارستان صحرایی توسط بیمارستان شهید قاضی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه اندازی می‌شود.

تجهیزات و امکانات درمانی بیشتری به سقز اختصاص یابد

فزماندار ویژه سقز هم در این نشست ضمن بیان، مقابل کادر درمان شهرستان سرتعظیم فرود می آورم، گفت: پویش‌های مردمی اثر بخش بوده است و از قشرهای مختلف مردم برای رعایت توصیه های بهداشتی سپاسگزارم و این روند بایستی تا ریشه کنی بیماری ادامه داشته باشد.

کامیل کریمیان با تشریح اقدام های انجام شده توسط سازمان های دولتی و مردم نهاد، تلاش های مردمی تحت عنوان پویش مردمی پیشگیری از کرونا را ستود و تاکید کرد: از همه سازمان‌های غیر دولتی خواستارم تا مردم را برای پیشگیری از ویروس کرونا آگاه کنند.

وی با بیان اینکه سقز به کانون کرونای استان تبدیل شده است از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خواست تا امکانات و تجهیزات بیشتری به سقز اختصاص دهند.

وی همچنین از اقدامات خودجوش بازاریان برای تعطیلی بخشی از بازار در راستای کاستن از تجمعات برای جلوگیری ازشیوع این ویروس تشکر کرد.

فرماندار ویژه سقز تاکید کرد: به دلیل ضرورت تامین نیازهای ضروری مردم، صنف های مرتبط با تامین اقلام اساسی در شهرستان سقز نباید تعطیل و زندگی مردم مختل شود.

هوشنگ فولادی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان هم گفت: تمام امکانات و پزشکان بیمارستان ها و درمانگاه های تامین اجتماعی استان برای درمان بیماران در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده می شود.

در این جلسه فرماندهان نظامی و انتظامی هم اقدامات درون سازمانی در محیط های نظامی را پیرامون پیشگیری از این بیماری تشریح و برای همکاری شبانه روزی با ستاد بحران اعلام آمادگی کردند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.