دکتر انور اسماعیلی عصر سه‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و آماده پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا و ارائه راهنمایی و توصیه های بهداشتی و مشاوره در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص بیماری کرونا از طریق پیامک به بیمه‌شدگان اطلاع رسانی شده است، افزود: بنابر توصیه وزارت بهداشت و به منظور پیشگیری از این بیماری باید تردد مردم در مراکز عمومی کاهش یابد، لذا اگر بتوانیم به نیازهای اطلاعاتی مردم از طریق مجاری رسمی و قانونی پاسخ دهیم، دیگر نیازی به حضور و تردد مردم نخواهد بود.
اسماعیلی یادآور شد: در صورتی که مردم به پیامک‌ها و کلیپ‌های آموزشی وزارت بهداشت و حوزه سلامت در خصوص نحوه پیشگیری از بیماری کرونا توجه داشته باشند و به آن عمل کنند دچار مشکل ابتلا به بیماری و استرس نخواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان ابراز امیدواری کرد مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و این سامانه نیز مانع از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی شود.

تمدید تمام دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان فروردین ۹۹

وی در ادامه گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و باهدف رعایت اصول بهداشتی و کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات، تمام بیمه‌شدگان صندوق‌های بیمه‌ای اعم از کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، سلامت همگانی و سایر اقشار در تمام زیرصندوق‌ها در صورت مقتضی شدن دفترچه و داشتن نسخه سفید نیازی به مراجعه برای تمدید اعتبار ندارند و دفترچه آنها ۳۱ فروردین سال آینده اعتبار دارد.
اسماعیلی تاکید کرد: این موضوع به اطلاع همه مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان استان رسیده است و  بیمه شدگان با همین دفترچه می‌توانند به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه و از خدمات سلامت بهره‌مند شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد: تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی قطعی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

علیرضا رئیسی درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکید کرد: تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در کشور ۸۳۵ نفر هستند که ۱۱ نفر از این افراد فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.

رئیسی گفت: از ابتدا تاکنون بیش  از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و دو هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.

در استان کردستان پنج زن و پنج مرد به ویروس کرونا مبتلا شده و در مراکز درمانی سنندج، سقز و بانه تحت درمان هستند و ۸۵ نفر از خانواده و دوستان این بیماران نیز در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.