سید احمد ذکریایی نژاد روز شنبه در جلسه توزیع نهاده‌های کردستان با بیان اینکه این نهاده‌ها به منظور تامین مواد پروتئینی مورد نیاز استان و صادرات آن به خارج در ایام عید توزیع شده است، اظهار داشت: از کل سهمیه ذرت اعلام شده مقدار ۲ هزار و ۷۵۰ تُن آن به اتحادیه مرغداران، ۲۵۰ تُن به واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، ۳۰۰ تُن به واحدهای پرورش مرغ مادر گوشتی، ۱۲۰ تُن به اتحادیه دامداران استان و ۳۰ تُن به سایر ماکیان اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد :سهمیه ذرت اعلام شده به واحدها طبق ضوابط وشرایط اعلام شده قبلی، بوسیله اتحادیه مرغداران توزیع و از طریق تعاونی های مرغداران شهرستان‌های تابعه در اختیار واحدهای واجد شرایط قرار می‌گیرد.

ذکریای نژاد یادآور شد: اتحادیه دامداران استان همه سهمیه دریافتی (ذرت دامی) را بین واحدهای دامداری که و درواحد خودشان مبادرت به تهیه کنسانتره می‌کنند توزیع کرده و اتحادیه مرغداران استان سهمیه های اختصاص یافته را بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سما و وجود جوجه در سالن پرورش در اختیار واحدهای مرغداری قرار داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: برای دستیابی مصرف کنندگان واقعی به نهاده های دام و طیور نظارت‌های دقیق در زمان توزیع انجام می‌شود.

وی بر تلاش بیشتر تشکل‌های حوزه دام و طیورجهت گرفتن سهمیه ملی بیشتر برای استان تاکید کرد و گفت: سهمیه کردستان باید متناسب با توانمندی‌های آن در عرصه تولید مواد پروتینی در نظر گرفته شود که در حال حاضر این چنین نیست.

توزیع نهاده‌های دام و طیور در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲.۵ برابری برخوردار شده که این میزان شامل ۷۵ هزار تُن انواع نهاده‌ است.

کردستان دارای سه میلیون واحد دامی است که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس آن گوسفند و بز، ۲۳۰ هزار راس بز و بزغاله، ۲۳۰ هزار راس گاو و گوساله و ۱۲ هزار و ۳۰۰ راس تک سمیان است.

حدود ۶۰ هزار بهره بردار بطور مستقیم در امر پرورش دام مشغول بکار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.