به گزارش ایرنا، محمد جعفرپور روز سه شنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح نظارت بر عرضه دام که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت مردم و نظارت بر عرضه دام سبک و سنگین در ایام عید قربان، طرح تشدید نظارت با حضور ۵ اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت در مناطق مختلف ورامین آغاز شده است.
وی افزود: در اکیپ های سیار شبکه دامپزشکی، یک دامپزشک و ناظران شبکه دامپزشکی و ناظر شرعی بر ذبح دام در عید قربان نظارت می کنند تا تمام مراحل انجام ذبح دام، زیرنظر کارشناسان انجام و محصول به دست آمده تا زمان رسیدن به دست مردم از نظر بهداشتی با مشکل مواجه نشود.  
وی تصریح کرد: اکیپ ثابت شبکه دامپزشکی در محل شبکه بهداشت واقع در مجتمع ادارات ورامین مستقر است.  
جعفرپور اظهار داشت: کشتارگاه خورین خیرآباد، دانشسرا، میدان پوئینک و اداره مرکزی دامپزشکی به عنوان مراکز عرضه دام تعیین شده اند و مردم می توانند با حضور در این مراکز، نسبت به تهیه دام و ذبح شرعی و بهداشتی آن اقدام کنند.
وی گفت: در بازرسی های به عمل آمده، از ذبح دام دارای علائم بیماری نظیر تب و با آثار درمانی غیر طبیعی خودداری می شود.  

رییس شبکه دامپزشکی ورامین تصریح کرد: در راستای اطلاع رسانی عمومی، بنرهایی در سطح شهرستان نصب می شود تا شهروندان با آگاهی کامل نسبت به بیماری هایی که ممکن است از دام به انسان منتقل شود نسبت به تهیه و ذبح دام اقدام کنند.  

وی از شهروندان خواست تا با مراجعه به مراکز عرضه مستقیم دام نسبت به خرید و ذبح دام اقدام تا محصولی که بیشتر جهت نذورات تهیه می شود، پاک و بهداشتی باشد.  

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
۱۰ ذی الحجه مصادف با ۲۱ مرداد ماه، عید قربان است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.