محمد فلاحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیریت بحران استان در پی اخطاریه هواشناسی تشکیل جلسه داده و تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حالت آماده باش قرار گرفته و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز به منظور جلوگیری از سیلاب و آبگرفتی معابر هم اکنون تمهیدات لازم و امور جاری (لایروبی و پاکسازی جوی و محل عبور روان آب‌ها) را انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: با توجه به کاهش ۵۰ درصدی بارش‌های کردستان در سال زراعی جاری و خالی بودن بخش مهمی از ظرفیت‌ سدهای کردستان این سازه‌ها طرفیت پذیرش آب با دبی‌های مختلف را دارند لذا احتمال وقوع سیل و جاری شدن سیلاب در بسیاری از نقاط دور از انتظار است.

فلاحی تاکید کرد: هم اکنون مشکلی از بابت تداوم بارش ها در استان نداریم و در صورت لزوم نیز دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران در همه شهرستان ها پای کار هستند و برای مقابله با حوادث طبیعی غیر منتظره آمادگی دارند.

هواشناسی کردستان روز گذشته در اخطاریه شماره ۱۶ خود اعلام کرده است: پیرو بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی، تقویت و گسترش موج بارشی را تا شب چهارشنبه هفتم اسفند نشان می‌دهد.

امروز سه‌شنبه بارش باران در ارتفاعات و گردنه بارش باران و برف و اجتمال رعد و برق و در روز چهارشنبه بارش باران و برف و در بخش های شمالی و شمال شرقی و ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

منطقه اثر این سامانه شامل نیمه جنوبی و غربی استان خصوصا کامیاران، سنندج، دهگلان، قروه، سروآباد منطقه اورامان با میانگین ۳۰ تا ۷۰ ملی‌متر بارش و در نیمه شمالی استان با میانگین ۱۰ تا ۲۵ میلی متر است.

آبگرفتگی موقت معابر شهری و خارج شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها خصوصا در بخش‌های غربی، جنوبی و شرقی استان، اختلال در ترددهای جاده ای مناطق برفگیر و کوهستانی به علت لغزندگی، کاهش دید در اثر مه و کولاک برف و در ارتفاعات برفگیر غربی و دارای پوشش برف استان احتمال سقوط بهمن است.

بازگشایی کانال‌ها و آبراهه‌ها داخل شهریریال عدم توقف در حاشیه روخانه‌ها، به همراه داشتن تجهیزان زمستانی و خودداری از سفرهای غیر ضروری به مناطق مورد اشاره و استان‌های مرکزی و جنوبی زاگرس از جمله توصیه‌های ویژه در این منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.