فاطمه زهرا سیدان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به گذر امواج ناپایدار و افزایش ناپایداری های جوی، بارش های رگباری بهاری گاهی همراه با رعد و برق و وزش بادشدید لحظه ای در بعدازظهر و شب تا اوایل هفته آینده پیش بینی شده است.
وی با بیان این که بادهای شدید بصورت لحظه ای هستند، اظهارداشت: احتمال وزش باد شدید در سراسر استان پیش بینی شده اما در مناطق شمالی، جنوبی و غربی، بیشتر است.
سیدان به اخطاریه و اطلاعیه اخیر اداره کل هواشناسی اشاره و اضافه کرد: در مناطقی که در دامنه کوه ها و ارتفاعات استان قرار دارد، وقوع سیلاب‌ های ناگهانی به ‌صورت محلی و سیلابی شدن مسیل‌ ها و طغیان رودخانه ‌های فصلی انتظار می‌ رود.
وی با بیان این که شدت بارش ها تا روز جمعه، در مناطق غربی و جنوبی استان بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: شرایط بارش های رگباری شدید به صورت محلی و احتمال تگرگ و روان آب وجود دارد.
این کارشناس هواشناسی به مردم توصیه کرد که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ ها و مسیل‌ ها، صعود به ارتفاعات، ورود دام به مراتع و استقرار در زیر درختان بلند جلوگیری شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به ایرنا گفت: پیش بینی وزش باد شدید لحظه ای تا سرعت بین 70 تا 80 کیلومتر بر ساعت شده است و مردم باید مراقبت های لازم را در این زمینه داشته باشند.
منصور شیشه فروش افزود: پیش از این با توجه به خشکسالی های اخیر، وجود آفت ها و پوسیدگی درختان بویژه در کلانشهر اصفهان از شهرداری ها خواسته شد تا نسبت به قطع درختان خشکیده و هرس آنها اقدام شود.
وی همچنین نسبت به وقوع رعد و برق و تگرگ های بهاری هشدار داد و خاطرنشان کرد: بارش ها و تگرگ های بهاری در چند دقیقه می توانند تبدیل به سیلاب شوند لذا مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.
شیشه فروش درباره حادثه وقوع سیلاب در مشهد اردهال در سه شنبه شب این هفته توضیح داد: بارندگی شدید در بالادست رودخانه این خطه منجر به سیلاب با دبی حدود 20 متر مکعب بر ثانیه شد و در پایین دست به مقابل امامزاده ای رسید.
وی با بیان اینکه با وجود اطلاع رسانی ها و هشدارهای قبلی، چند دستگاه خودرو مقابل این امامزاده و در بستر رودخانه پارک بودند، ادامه داد: به محض وقوع سیلاب این موضوع به روستاهای اطراف رودخانه اطلاع داده و از بلندگوی مسجد امامزاده نیز اعلام شد.
شیشه فروش با اشاره به اینکه حدود پنج دستگاه خودرو در میان سیلاب باقی می مانند، مردم به سرنشینان سه خودرو شامل پراید، پژو پارس و پژو جی ال ایکس امدادرسانی می کنند و چهار نفر نجات می یابند اما 2 سرنشین پراید جان خود را از دست می دهند.
دمای هوا در بیشتر مناطق استان اصفهان تا روز جمعه یک تا ۲ درجه سانتی گراد کاهش خواهد داشت.
هوای کلانشهر اصفهان برای روزهای پنجشنبه و جمعه، افزایش ابر، از بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید تا شدید و رگبار بهاری پیش بینی شده است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.