«جلیل بالایی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه سامانه ای بارشی از بامداد امروز وارد استان شده و تا فردا به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به شدت بارش ها در این سامانه گفت: براساس بررسی نقشه های هواشناسی به نظر می رسد که این سامانه در بازه زمانی حدود ۳۰ ساعته منجر به بارش بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارش در سطح استان شود که همین موضوع احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر را افزایش خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: از مردم می خواهیم که به منظور بروز هرگونه حادثه امروز و فردا از اسکان در کنار رودخانه ها اجتناب کنند.

بالایی همچنین با اشاره به احتمال وقوع صاعقه، گفت: از افراد می خواهیم که در این مدت در ارتفاعات و مکان هایی که احتمال اصابت صاعقه وجود دارد تردد نکنند.

وی اعلام کرد: هشدار های لازم به شهرداری های سطح استان برای مقابله با آبگرفتگی معابر صادر شده است و دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران نیز در آماده باش هستند.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز در گفت وگو با ایرنا در رابطه با فعالیت این سامانه بارشی گفت: اوج فعالیت این سامانه در روز دوشنبه خواهد بود به گونه ای که ممکن است بارش ها با آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب در نقاط سیلابی مواجه شود.

«محمد زوراوند» با بیان اینکه رگبار تگرگ را نیز ممکن است در برخی نقاط شاهد باشیم، گفت: بارش ها در ارتفاعات و گردنه ها و شهرهای سردسیر به شکل برف خواهد بود.

وی وزش باد نسبتا شدید با سرعت بین ۴۰ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت در برخی ساعات و همچنین رعد و برق را از دیگر پیامدهای ورود سامانه بارشی به جو استان عنوان کرد.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه بارش ها در نیمه غربی و همچنین نواحی شمالی استان شدت بیشتری دارد، یادآوری کرد: در این مدت شهر کرمانشاه نیز بارش های مناسبی را خواهد داشت.

زورآوند کاهش پنج تا هفت درجه ای دمای روزانه هوا را از دیگر پیامدهای ورود این سامانه بارشی به جو استان ذکر کرد و گفت: دمای شبانه نیز برای روز سه شنبه بین ۲ تا ۴ درجه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.