علیرضا سایه‌بانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقدامات و راهکارهای پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا به منظور حفظ سلامتی سالمندان، کارشناسان و پرسنل پرتلاش سرای سالمندان مهر سقز انجام شد و در راستای مقابله با این ویروس محیط های این مکان ضدعفونی شد، همچنین سالمندان توسط پزشکان معاینه شدند و هیچ نوع ویروس کرونا مثبت اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدید مسوولان کشوری، این سرا به عنوان مرکز نمونه و درجه یک کشور در سال ۹۷ معرفی شد،  افزود: این سرای از لحاظ رفاهی و امکانات برای سالمندان عالی است و سالمندان در اینجا احساس تنهایی و بی توجهی نمی‌کنند و به عنوان یک خانواده در کنار هم زندگی می‌کنند.

سایه‌بانی با بیان اینکه این سرا از محل کمک‌های مردمی و خیرین و پشتیبانی مسوولین از سال ۹۰ فعالیت می‌کند، افزود: ظرفیت پذیرش سرای سالمندان سقز ۱۰۰ نفر و در حال حاضر ۶۰ نفر را تحت پوشش خود قرار داده است که از این تعداد ۳۲ نفر مرد و ۲۸ زن هستند.

مدیرعامل سرای سالمندان مهر سقز با اشاره به اینکه ۲ مرکز سرای سالمندان در کردستان وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر ۲ مرکز سقز و سنندج پذیرش سالمند را از شهرهای همجوار استان انجام می‌دهند.

سایه‌بانی اضافه کرد: افرادی که سن آنها بیشتر از ۶۰ سال و بدون سرپناه و بستگان و مجهول الهویه باشند در سرای سالمندان پذیرش می‌شوند و به آنها بدون شهریه و به صورت رایگان خدمات ارائه می‌شود.

وی پیرترین سالمند نگهداری شده در این مرکز را مردی ۱۰۳ ساله و جوان‌ترین را فردی زیر ۶۰ سال اعلام کرد و افزود: خدمات شبانه روزی مراقبتی و توانبخشی شامل، فیزیوتراپی، کاردرمانی، ورزش، تغذیه مناسب و اردوهای تفریحی و زیارتی به سالمندان ارائه می‌شود.

سرای سالمندان سقز در مساحت پنج هزار و ۹۰۰ متری در سال ۹۰ از محل کمک‌های مردمی و خیرین سقزی و با همکاری ارگان‌های دولتی ساخته شد و از شهرهای بانه، مریوان، بیجار، قروه، سنندج و سقز سالمند پذیرش می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.