دکتر بابک نخستین  روز چهارشنبه با اظهار اینکه قدرت ویروس کرونا  از آنفولانزا کمتر هست، افزود: قدرت تلفات و شدت بیماری‌زایی ویروس کرونا از آنفلوانزا کمتر هست اما شیوع و سرایت آن سریعتر انجام می‌گیرد و  مردم باید موارد بهداشتی را به دقت رعایت کنند تا دچار  بیماری نشوند.

وی با اعلام این که هنوز مورد مثبتی در ایران گزارش نشده، بیان داشت:دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تدابیر لازم جهت پیشگیری و توصیه‌های بهداشتی را اندیشیده و در صورت شیوع و بروز این بیماری زیر ساخت‌های درمانی و برنامه‌ریزی‌های لازم اقدام شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه  عوم پزشکی در خصوص مقابله با ویروس کرونای جدید هماهنگی و اقدامات لازم و بین بخشی  را انجام داده است.

به گفته وی ،  فعالیت اکیپ مجهز مبارزه با بیماریهای واگیر به صورت شبانه‌روزی در محل پایانه مرزی بیله سوار در جهت کنترل ورود اتباع خارجی مشکوک به بیماری در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین به رعایت پیام‌های آموزشی و توصیه‌های بهداشتی در خصوص بیماری‌های حاد تنفسی (سرما خوردگی، آنفلوانزاو کرونا ویروس) از سوی مردم تاکید کرد و گفت:  برای آگاهی از راه‌های پیشگیری و آخرین وضعیت بیماری کرونا فقط باید به اطلاعیه‌هاو پیام‌های وزارت بهداشت کشور توجه شده و  به اطلاعاتی منابع غیرموثق در خصوص گسترش بیماری از طریق فضای مجازی اعتماد نشود.

وی با بیان اینکه میزان کشندگی بیماری کرونا ویروس جدید چین بسیارکم است، افزود:  سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی، گروه‌های پرخطر بیماری کرونا  بوده و   سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی، و تنگی نفس از علایم این بیماری بوده و  قابل قابل درمان نیز است.

نخستین به مردم توصیه کرد : برای پیشگیری از این بیماری از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علایم تنفسی (سرفه، عطسه و...)خودداری شود،  دهان و بینی  هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین پوشانده شود،   به طور مداوم و در هر زمان ممکن دست‌ها با آب و صابون شسته شود.

او اضافه کرد:  مدت شست‌وشوی دست‌ها حداقل به اندازه 20 ثانیه بوده  و تمامی قسمت‌های دست (انگشتان خصوصا انگشت شست, کف دست و مچ دست) شسته شود و  در صورت عدم دسترسی به آب می توان از ژل‌های ضدعفونی کننده  با پایه الکل استفاده کرد.

  به گفته وی ، باید از رها کردن دستمال کاغذی‌های مصرف شده در محیط و  از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خودداری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.