به گزارش ایرنا، صمد ایزانلو شنبه در نشست شورای سالمندان این شهرستان اظهار داشت: در این مرکز سالمندان معلول از مجموعه کمیته امداد و بهزیستی نگهداری می شود.

وی گفت: برای ارائه خدمات بهتر «بنیاد فرزانگان» در راستای حمایت از قشر سالمندان در شیروان تشکیل می شود.

ایزانلو افزود: بنیاد فرزانگان در حوزه فرهنگی، آموزشی، مذهبی، ورزش و تربیت بدنی، اوقات فراغت و تفریح، تربیتی، فعالیت های داوطلبانه و اشتغال و پایش سلامت فعالیت خواهد داشت.

وی با تاکید بر مناسب سازی پارک شهید صیاد شیرازی ویژه ورزش سالمندان افزود: هم اینک خانه امید بازنشتگان با همکاری شهرداری در محل پارک صیاد شیرازی دایر شده و خدمات لازم را به سالمندان ارائه می دهد و در مرکز نگهداری توانبخشی و بازتوانی سالمندان هاجر این شهرستانٰ سالمندان بالای ۶۰ سال نگهداری می شوند که ۱۲ نفر آنان دارای سرپرست هستند.

 رییس اداره بهزیستی شیروان هم با اشاره به ویزیت ماهانه مرکز سالمندان هاجر توسط پزشک گفت: پرستاران به صورت شبانه روزی به سالمندان این مرکز خدمات ارائه می دهند.
علی اکبر آرام اظهار داشت: با توجه به دیابت و فشارخون در اکثر سالمندان، قند و فشار آنان هر روز چک می شود و هر سالمندی پرونده تغذیه جداگانه دارد.

۱۶ هزار و ۶۰۹ نفر از جمعیت ۱۵۷ هزار نفری شیروان را سالمندان تشکیل می‌دهند که بر این اساس نرخ سالمندی در شهرستان افزون بر ۱۰ درصد و بیش از میانگین کشوری آن است.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.