به گزارش ایرنا، «جواد داودی » روزشنبه در آیین تکریم سالمندان خمین افزود: چهار هزار و ۷۰۰ خانواده سالمند خمین زیرپوشش خدمات این نهاد حمایتی قرار دارند.
وی ادامه داد: ۷۰ درصد از جمعیت سالمند زیرپوشش کمیته امداد خمین ساکن مناطق روستایی هستند.
 رئیس کمیته امداد خمین اظهار داشت:مسائل عاطفی، تنهایی، بیماری، ناتوانی در رفع نیازها و معیشت مهمترین مسائلی است که قشر سالمند با آن روبه رو است.
داودی گفت: کمیته امداد تلاش می‌کند با کمک خیران خمین ارتباط با فرزندان و بستگان سالمندان و ارایه خدمات مشاوره  و هم‌افزایی با سازمان‌های مرتبط، سالمندان را توانمند و امید و نشاط را در آنان افزایش دهد.
وی پرداخت کمک معیشت ماهیانه، خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه ای، تسهیلات اشتغال و ازدواج فرزندان، برگزاری اردوهای زیارتی و لوازم ضروری را از جمله دیگر خدمات این نهاد به سالمندان بیان کرد. 
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین اظهار ادامه داد: سالمندان توانمندی‌های مختلفی دارند و در همین راستا، طرح های اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای این افراد  امید به زندگی را در آنان افزایش می‌دهد.
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: سالمندان بخشی از سرمایه‌ انسانی جامعه هستند و تکریم آنان گامی برای تقویت روحیه این قشر ارزشمند است.
« احمد طهرانی» افزود: فرهنگ تکریم سالمندان باید بیش از پیش در جامعه تقویت شود و هفته سالمندان فرصت مناسبی برای تجلیل از بزرگ زنان و بزرگ مردانی است که زندگی‌شان منشا خیر و برکت است.
وی ادامه داد: توانمندسازی و حل مشکلات معیشت سالمندان وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی است.

در این آیین از هشت خانواده سالمند موفق تجلیل شد.
 ۹مهر مصادف با یکم اکتبر، روز جهانی سالمندان نام‌گذاری شده است 
 شعار روز جهانی سالمند امسال «فرصت‌های برابر برای تمام سنین»  است.
۹هزار نفر از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری خمین زیرپوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی قرار دارد.

/۶۰۱۳/۹۹۳۰
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.