مجتبی احمدلو روز پنجشنبه در مراسم پایانی نهمین همایش ملی سالمندان در اردوگاه ثامن الائمه(ع) در مشهد افزود: از این تعداد سالمند تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) یک میلیون و ۲۳ هزار نفر در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال، ۵۶۶ هزار نفر در سنین ۷۵ تا ۹۰ سال و  ۵۲ هزار نفر در سنین بالای ۹۰ سال هستند. 

وی ادامه داد: برنامه های این نهاد با توجه به احترام به جایگاه سالمندی و تحکیم بنیان خانواده و تکریم سالمندان با محوریت حضور آنان در خانواده ارائه می شود.
مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با توجه به این که تکریم سالمندان وظیفه مسئولان است ستاد سالمندی و کار گروه ویژه سالمندی نیز در دفاتر کمیته امداد سراسر کشور ایجاد شده که هدف از ایجاد این کارگروه استفاده از حوزه های مربوطه در داخل و خارج از کمیته امداد به منظور هدفمند کردن ارائه خدمات به سالمندان و رفع مشکلات این قشر است.
احمدلو افزود: علاوه بر خدمات عمومی، خدمات درمانی و معیشتی هم به سالمندان ارائه می شود و سال گذشته در بخش کمک به امور درمان سالمندان ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شد و امسال هم پیش بینی می شود در این حوزه ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شود.
وی ادامه داد: باتوجه به ظرفیت سالمندان درصدد هستیم تا خدمات اشتغال به کار سالمندان متناسب با سن، شرایط و استعداد آنها نیز ارائه شود.
نهمین همایش ملی تجلیل از سالمندان با حضور ۸۰۰ سالمند برتر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که از روز سه شنبه در مشهد آغاز شده بود امروز با قدردانی از ۶۰ سالمند نخبه  پایان یافت.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.