ارسلان جلال فرد شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اجرای 480 طرح هدف خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان هزینه خواهد شد.
وی یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این نهاد را خودکفایی و توانمندسازی مددجویان و افراد نیازمند دانست و افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های دامداری، پرورش زنبور عسل، قارچ، بوقلمون، مرغ محلی، صنایع دستی و سایر مشاغل صنعتی، خدماتی و خانگی خواهد بود.
قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بیان کرد: هر هفته 40 فقره وام قرض‌الحسنه 50 میلیون ریالی به مددجویان پرداخت می‌شود.
جلال فرد تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 600 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت ‌شود.
وی پرداخت جهیزیه به‌ تمامی متقاضیان زیر پوشش، پرداخت اعتبارات موردی، کمک‌ هزینه پوشاک به سالمندان،اجاره مسکن و ودیعه مسکن به خانواده‌های مستأجر و اعزام 120 نفر از مددجویان به عتبات عالیات با اعتبار 2 میلیاردو 800 میلیون ریال را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد ذکر کرد.
جلال فرد افزود: از بدو تأسیس کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 30 هزار و 758 طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان با یک هزار و 940 میلیارد ریال اعتبار با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد و بانک‌های عامل اجرا شده است که زمینه اشتغال 9 هزار و 662 خانوار فراهم شد.
وی گفت: با اجرای این طرح ها 19 هزار و 200 نفر از افراد زیر پوشش خودکفا و از حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.
32 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
9 درصد از کل جمعیت این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.
18 هزار سالمند بالای 60 سال و یکهزار و 200 بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
شهرستان بهمئی با 18 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.