رحمان حریری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جسم افراد معتاد در یک هفته قابل سم‌زدایی است اما درمان کامل اعتیاد در اصل مقوله‌ای روحی - روانی است که زمان بر است و باید با همکاری و مشارکت خانواده و جامعه انجام شود.

وی با بیان اینکه درمان افراد معتاد باید بعد از کمپ آغاز شود، افزود: خانواده‌ها باید همکاری جدی در این خصوص داشته و با کمک روانشناسان، مشاوران و مددکاران در راستای درمان معتادان گام بردارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از عدم همکاری خانواده‌های معتادان برای درمان آنان انتقاد کرد و یادآور شد: بدلیل آنکه دولت و دستگاه‌های متولی در زمینه ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند، نقش خانواده‌ها تضعیف شده است.

حریری با بیان اینکه خانواده بزرگترین پایگاه برای بازگشت معتادان به جامعه است، اضافه کرد: با توجه به اینکه فرآیند درمان اعتیاد طولانی است، امسال مقرر شد که نگهداری افراد معتادان در کمپ‌ها تا ۶ ماه افزایش یابد تا فرصت بیشتری برای درمان و بازگشت این افراد به جامعه و زندگی عادی فراهم شود.

وی بر لزوم تلاش برای فرهنگ‌ سازی مبارزه با اعتیاد از مدارس تاکید کرد و گفت: امسال در قالب طرح یاریگران زندگی، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به آموزش و پرورش استان کمک شده چون آخرین تحقیقات نشان داده آموزش همسال به همسال بیشترین کارایی را برای مقابله با اعتیاد دارد، بنابراین اجرای طرح یاریگران به خود دانش‌آموزان واگذار شد.

در حال حاضر ۱۷ کمپ ترک اعتیاد در کردستان فعالیت دارد که از این تعداد ۱۶ کمپ مخصوص مردان و یک کمپ مربوط به زنان است.

این استان بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت داشته و ۲.۸ درصد آن به انواع مواد مخدر اعتیاد دارند که این رقم در میانگین کشوری پنج درصد است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.