به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز شنبه در ششمین کارگروه مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار داشت: مشاهده می شود که برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی و نهادها نه تنها در جلسات شورا حضور ندارند بلکه با شورای هماهنگی نیز همکاری ندارد.
وی اضافه کرد: این بین توجهی به مرور زمان باعث گسترش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در جامعه و در نهایت ایجاد دردسرهای بیشتر برای جامعه می شود.
استاندار کردستان گفت: در نتیجه این بی توجهی بسیاری از سرمایه های انسانی و مادی جامعه از بین می رود که به خطر انداختن این ظرفیت ها با بی توجهی به مساله اعتیاد خود یک خیانت بزرگ علیه مردم است.

** اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر در کردستان ایجاد می شود
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این شورا گفت: اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر با همکاری سپاه بیت المقدس در کردستان ایجاد می شود.
رحمان حریری اضافه کرد: سپاه بیت المقدس کردستان برای ایجاد این اردوگاه 25 میلیارد ریال هزینه می کند و پس از رفع مشکلات اراضی مورد نظر خود اقدامات خود را آغاز می کند.
وی همچنین از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در کردستان خبر داد و افزود: در این طرح هر بیمار به مدت 80 روز تا 6 ماه در کمپ های ترک اعتیاد مشمول ماده 2 تبصره 16 نگهداری می شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اضافه کرد: کمپ های ترک اعتیاد این طرح شامل 12 کمپ بوده که سه مورد آن در سنندج، چهار مورد در قروه، بیجار و سقز هر کدام دو مورد و یک مورد نیز در سایر شهرستان ها است.
وی افزود: طرح نماد نیز با همکاری 14 دستگاه اجرایی و نهاد در مدارس استان به اجرا در می آید که در آن دانش آموزانی که به هر دلیلی از جمله ابتلای یکی از اعضای خانواده در معرض آسیب های اعتیاد قرار دارند شناسایی و مورد درمان، آموزش و هدایت قرار می گیرند.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است.
استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه بوده است.
3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.