منصور نصرتی شعار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشارکت گسترده در انتخابات ضروری است، افزود: اگر کسی به هر بهانه‌های سکوت کند و در انتخابات شرکت نکند یا مردم را به رای ندادن تشویق کند به کشور و نظام اسلامی خیانت کرده است.

وی از اقشار مختلف مردم استان کردستان و دیگر مناطق کشور خواست حضوری پرشور در انتخابات یازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی داشته باشند و اظهار داشت: برای پیروزی انقلاب هزینه زیاد و هزاران شهید دادیم، پس نباید نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشیم.

نصرتی شعار با بیان اینکه انتخابات برای همه نظام‌های سیاسی مثل پایش سلامت بدن انسان است، یادآور شد: اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد نشانه سلامتی نظام است در غیر این صورت ویروس‌ها نفود می‌کنند.

دبیر جمعیت اسلامی فرهنگیان کردستان تاکید کرد: دلسوزان کشور از هر قشری باید برای افزایش مشارکت در انتخابات تمام تلاش خود را به بکار گیرند و رسانه‌ها نیز در این میان نقشی تعیین کننده دارند که باید دین خود را در این عرصه ادا کنند.

نصرتی شعار مشارکت بالا در انتخابات را موجب تضمین امنیت ملی و نظام دانست و گفت: انتخابات سرنوشت‌ساز است اما برخی از نخبگان به آن و نسبت به انتخاب افراد اصلح بی‌توجه هستند.

وی بر لزوم تلاش هرچه بیشتر رسانه برای ترغیب مردم در راستای شرکت پرشور در انتخاب تاکید کرد و اظهار داشت: رسانه بازوی توانمند کشور در صحنه های مختلف است.

دبیر جمعیت اسلامی فرهنگیان کردستان با بیان اینکه مهمترین دشمن داخلی بیکاری جوانان و تورم است، اضافه کرد: تلاش هرچه بیشتر در راستای رفع مشکلات اقتصادی به افزایش مشارکت در انتخابات نیز کمک می‌کند.

امسال ۹۴ داوطلب در این استان برای تصاحب ۶ کرسی نمایندگی با هم رقابت می‌کنند

تعداد داوطلبان در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۲۹ نفر، در حوزه انتخابیه بیجار ۲۷ نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه ۹ نفر، حوزه مریوان و سروآباد ۱۴ نفر و حوزه قروه و دهگلان ۱۵ نفر است.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند،  دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۴۵ شعبه پیش بینی کرده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مریوان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.