ماموستا فایق رستمی روز جمعه  با حضور در شعبه اخذ رای واقع در مسجد جامع سنندج و شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رای دادن رسالت دینی، مذهبی و ملی هر ایرانی است، اظهار داشت: پیام مشارکت مطلوب مردم ما از ساعت ابتدایی آغاز رای دادن این است که همواره پشتیبان آزادی و استقلال کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مظهر مردم سالاری است و مردم با شرکت در انتخابات سرنوشت خود و کشور را تعیین می‌کنند و این عامل موثری در توسعه و پیشرفت مملکت است،  یادآور شد: مشارکت گسترده منجر به رونق تولید و عمران و آبادانی هر چه بیشتر کشور می‌شود.

امام جمعه موقت سنندج نیز با حضور در شعبه اخذ رای در همان ساعت اولیه آغاز رای گیری، مشارکت را تکلیف و وظیفه شرعی خود و همه اقشار دانست و افزود: شورا ریشه در قرآن و احادیث دارد و بر تمام مسلمان‌هایی که به سن رای دادن رسیده‌اند، واجب است نماینده اصلح را برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

ماموستا محمدامین راستی اضافه کرد: با انتخاب نماینده اصلح، مجلس قدرتمند تشکیل می شود تا قوانینی وضع شود که با شریعت اسلام و قرآن انطباق دارد و معیشت و زندگی مردم را سر و سامان خواهد بخشید.

امام جمعه موقت سنندج یادآور شد: مردم غیور کردستان در طول چهل و یک سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد در صحنه‌های مختلف ثابت کردند در تمام فراز و نشیب‌ها پشتیبان اسلام و انقلاب بودند و امروز هم بار دیگر به صحنه می‌آیند و دشمنان نظام را مایوس خواهند کرد.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند،   دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۳۴ شعبه پیش بینی کرده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

۹۴ کاندیدا شامل ۸۶ مرد و هشت زن در عرصه انتخابات استان کردستان حضور دارند تا مردم از میان آنها ۶ نفر را برای حضور چهار ساله در مجلس یازدهم انتخاب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.