حسین خوش اقبال روز جمعه در بازدید از شعبه اخذ رای ۲۷ سنندج (مسجد جامع) در گفت گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر حضور پرشور مردم اظهار داشت: انتظار می‌رود مردم در انتخاب خود بر شرایط داوطلب اصلح دقت کافی داشته باشند تا نمایندگانی که انتخاب می‌کنند بتوانند با برنامه ریزی و پشتکار امکان توسعه و پیشرفت متعالی استان و کشور را فراهم کنند.
وی با اشاره به روند انتخابات در این استان یادآور شد: هم اکنون تمام شعب اخذ رای در حال جمع آوری آرای مردم هستند و روند انتخابات بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
رییس ستاد انتخابات کردستان همچنین در خصوص امنیت انتخابات نیز افزود: علاوه بر نیروهای بسیج و مرزبانی، بیش از ۶ هزار مامور انتظامی عهده دار تامین امنیت انتخابات هستند و در شعب و سطح شهرها و روستاها نیز برای این ماموریت خود مستقر شده‌اند.

خوش اقبال در خصوص ثبت انگشت در استامپ تاکید کرد: براساس اعلام ستاد انتخابات کشور این فرآیند اجباری نیست و رای دهندگان به صورت اختیاری می توانند نسبت به ثبت مهر اثر انگشت خود در برگ اخذ رای تصمیم بگیرند و از این بابت الزامی نیست.  
یک هزار و ۲۳۴ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده که ۵۲۹ شعبه آن شهری، ۷۰۵ مورد از این تعداد شعبه روستایی و از مجموع کل شعب اخذ رای، ۶۳۲ شعبه ثابت و ۶۰۲ شعبه هم سیار است.
استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.
طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند.
استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.
جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.
۹۴ کاندیدا شامل ۸۷ مرد و هشت زن در استان کردستان برای کسب ۶ کرسی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.