نادر فخری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای آسان سازی کار رای‌گیری ضرورت دارد تا مردم هنگام مراجعه به شعب اخذی رای علاوه بر شناسنامه ،کارت ملی را به همراه داشته و یا شماره ملی خود را ارائه کنند.

  وی گرفتن اثر انگشت را داوطلبانه اعلام کرد و گفت : بنا به اعلام ستاد انتخابات استان سمنان مدرک لازم برای رای گیری شناسنامه است که داشتن کارت ملی یا اعلام شماره ملی تسهیل کننده روند رای گیری است.

معاون استاندار سمنان از مشارکت سه هزارو ۱۰۰ تن از عوامل نظارت، اجرایی و محافظین در امر رای گیری هم خبرداد و گفت: پنج شعبه سیار اخذ رای برای مشارکت مردم روستاهایی که جمعیت کمتری دارند، پیش بینی شده و کار خود را از نزدیکترین روستاها آغاز کرده و تا روستاهای دور عزیمت می کنند.

شهرستان شاهرود با ۲۲۰ هزار تن جمعیت، حدود ۵۳ هزار کیلومتر مربع وسعت داشته و یکی از بزرگترین شهرستان های کشور است و به همین خاطر جمع آوری آرای مردم روستاهای کوچک و دوردست کار سختی برای شعبه های سیار است.

 فرماندار شاهرود مشارکت مردم را تا لحظه ارسال خبر خوب دانست و ابراز امیدواری کرد مردم شاهرود برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب رقم بزنند.

وی میانگین مشارکت مردم شاهرود را بیشتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: براساس مشاهدات و گزارش های رسیده ، انتظار می رود در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این مشارکت افزایش بیشتر هم باشد.

  در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی مشارکت مردم شاهرود ۶۶ درصد بود، همچنین در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیز مشارکت مردم ۸۲ درصد بود.

  در این دوره از انتخابات نامزدهای مجلس  شورای اسلامی در شهرستان شاهرود و میامی  ۵۱ تن ثبت نام کردند که ۱۹ تن صلاحیت شورای نگهبان را اخذ کرده که ۱۸تن آقا و یک خانم هستند و از لحاظ سنی کمترین ۳۲ سال و بیشترین ۵۹ ساله بوده و همگی متاهل هستند.

۶ تن از نامزدهای تایید صلاحیت شده انصراف خود را اعلام کرده و رقابت امروز بین ۱۳ تن انجام می شود.

۲۱۲ شعبه اخذ رأی در شهرستان شاهرود و میامی پیش بینی شده است، که از این تعداد ۱۴۷ شعبه مربوط به شهر شاهرود و بخش مرکزی، ۴۵ شعبه بخش بسطام و ۲۰ شعبه بخش بیارجمند است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۳۸ شعبه اخذ رای در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان پیش بینی شده که از این تعداد ۵۰۶ شعبه ثابت و ۱۳۲ شعبه سیار برای روستاها در مناطق کوهستانی، کویری و صعب العبور است.

۱۵۸ نفر برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت نام کرده بودند که در نهایت ۸۳ نامزد تایید صلاحیت شده و با هم به رقابت پرداختند.

استان سمنان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  چهار کرسی در مجلس دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.