به گزارش خبرنگار مهر، محمدطاهر فیضی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: امسال، سومین سال فعالیت این هئیت است که با هدف و چشم انداز شناسایی دانش اموزان مستعد و ارتقای جایگاه ورزش دانش اموزی در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه استعدادیابی و کشف استعداهای جدید، توسعه زیرساخت های تشکیلاتی و فراهم ساختن مشارکت دانش اموزان از دیگر اهداف ایجاد این هیئت است، افزود: ۳۶ رشته ورزشی تحت پوشش این هیئت است که با هیئت های ورزشی استان در راستای برگزاری رقابت های مختلف ورزشی تفاهم نامه منعقد می کند.

رئیس هیئت ورزش دانش آموزی کردستان با اشاره به اینکه رقابت های زیر نظر این هیئت در چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می شود، ادامه داد: این رقابت ها در دو بخش کانون قهرمانان و مدرسه قهرمانان برگزار می شود.

فیضی به رقابت های سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته رقابت های ورزش دانش آموزی در مرحله استانی در ۱۶ رشته برگزار شد با دو هزار و ۲۴ دانش اموز دختر و پسر در آن حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مسابقات ورزشی در مرحله استانی به میزبانی شهرستان ها برگزار می شود، بیان کرد: لیگ فوتسال دانش اموزی نیز به صورت مداوم در حال برگزاری است و به مدت چهار سال است که ۱۶ شهرستان و منطقه در این رقابت ها حضور دارند.

رئیس هیئت ورزش دانش آموزی کردستان در ادامه گفت: در بحث اعزام تیم های ورزشی ۲۴ تیم در قالب ۲۲۴ نفر به مسابقات مختلف کشوری اعزام شده اند که حاصل کار آنان پنج طلا، ۹ نقره و ۲۴ برنز در بخش پسران و یک نقره و سه برنز در بخش دختران بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.