به گزارش خبرنگار مهر، نادر منصوری ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: سلامت یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها به حساب می آید و تلاش نهایی ما در این حوزه ارتقای سواد سلامت دانش اموزان و خانواده‌های انان است.

وی افزود: تمام متولیان حوزه سلامت تنها ۲۵ درصد سلامت شهروندان را پوشش می دهند و ۷۵ درصد دیگر بحث سلامت به سبک زندگی باز می گردد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در حال حاضر ۱۹۲ مراقب سلامت در سطح استان داریم که به ازای هر هزار و ۴۷۲ دانش اموزش یک مراقب وجود دارد و برای رسیدن به میانگین کشوری به همین تعداد دیگر مراقب نیاز است.

منصوری یادآور شد: برای رفع این کمبود از ظرفیت دانش اموزان علاقمند با عنوان سفیران سلامت استفاده می شود که ۴۰ هزار و ۳۰۰ سفیر سلامت تا کنون ساماندهی شده اند تا در راستای ارتقای سطح سلامت دانش اموزان دیگر فعالیت داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین برای اهمیت دادن به جایگاه سفیران سلامت چهارمین جشنواره سفیران سلامت در بخش های مختلف با حضور دانش اموزان برگزار می شود و اثار برتر مدرسه به مرحله شهرستانی، سپس استانی و در نهایت به مرحله کشوری ارسال می شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان گفت: در بحث بهداشت دندان و دهان نیز بحث فلوراید تراپی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود که در مرحله اول آن امسال ۱۷۱ هزار دانش اموز پوشش قرار گرفت و مرحله دوم آن نیز در اسفند ماه اجرا می شود.

منصوری با بیان اینکه در بحث تامین تجهیزات بهداشتی امسال هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی برای تجهیز جعبه کمک های اولیه در مدارس تهیه شد، اظهار داشت: در بحث ارتقای سلامت دوره نوجوانی که ویژه دانش اموزان خوابگاهی است نیز هزار و ۳۰۰ پک بهداشتی تهیه شد.

وی به طرح مکمل یاری نیز در کنار این طرح ها اشاره کرد و افزود: در این طرح نیز که ویژه دانش اموزان دختر دوره متوسطه اول است ویتامین دی و آهن تهیه شده و به آنان داده می شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در بحث بوفه مدارس که بسیار حایز اهمیت است نظارت کیفی بر عملکرد این واحدها داریم و هر سه شنبه از بوفه مدارس بازدید می شود و ۷۰ درصد مدارس سطح سنندج تا کنون تحت پوشش قرار گرفته است و در شهرستان ها نیز دستورالعمل لازم ابلاغ شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.