به گزارش خبرنگار مهر، زانیار لطفی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات کردستان، اظهار داشت: این جشنواره دو دوره به صورت استانی برگزار شد و با توجه به قابلیت‌های آن امسال تصمیم گرفته شد به صورت منطقه‌ای و با حضور هشت استان کشور در سنندج برگزار شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره ۲۶ و ۲۷ بهمن برگزار می‌شود، افزود: استان کردستان به عنوان استانی فرهنگی شناخته شده و تلاش می‌کنیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی سهمی در این زمینه داشته باشیم.

مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها نیز علاقه بودند در خارج از دانشگاه علمی کاربردی در این جشنواره حضور پیدا کنند، تصمیم گرفته شد پنجمین جشنوار فیلم ریگا به صورت ملی برگزار شود.

لطفی با بیان اینکه فیلم‌های کوتاه متکی به جشنواره هستند چرا که همچون فیلم‌های بلند امکان اکران و قرار گرفتن در معرض عموم را ندارند، یادآور شد: دانشجویان با گرفتن وقت‌های آزاد خود و اختصاص انرژی به آفرینش این آثار پرداخته‌اند که کاری بسیار ارزشمند است.

دبیر جشنواره منطقه‌ای دانشجویی فیلم کوتاه ریگا نیز در این نشست بیان کرد: این جشنواره در چهار بخش فیلم داستانی، مستند، فیلمنامه و انیمیشن برگزار می‌شود.

عدنان زندی گفت: ۱۳ فیلم داستانی، هشت فیلمنامه، سه انیمیشن و چهار مستند به بخش مسابقه جشنواره راه یافته است و هشت استان در این جشنواره شرکت کردند که آثار هنرمندان از چهار استان به بخش مسابقه رسیدند.

وی با اشاره به اینکه دو کارگاه آموزشی هم در کنار جشنواره برگزار می‌شود، اظهار داشت: سامان حسین‌پور، ادیب سبحانی و بهزاد آزادی داوران این جشنواره هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.