تیمور جوادی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره دو دوره به صورت استانی برگزار شد و با توجه به قابلیت‌های آن امسال تصمیم گرفته شد به صورت منطقه‌ای و با حضور هشت استان کشور  در سنندج برگزار شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره ۲۶ و ۲۷ بهمن برگزار می‌شود، افزود: استان کردستان به عنوان استانی فرهنگی شناخته شده و تلاش می‌کنیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی سهمی در این زمینه داشته باشیم.

دبیر جشنواره منطقه‌ای دانشجویی فیلم کوتاه ریگا هم در این نشست گفت: این جشنواره در چهار بخش فیلم داستانی، مستند، فیلمنامه و انیمیشن برگزار می‌شود.  

عدنان زندی اظهار داشت: ۱۳ فیلم داستانی، هشت فیلمنامه، سه انیمیشن و چهار مستند به بخش مسابقه جشنواره راه یافته است و هشت استان در این جشنواره شرکت کردند که آثار هنرمندان از چهار استان به بخش مسابقه رسیدند.  

زندی با اشاره به اینکه ۲ کارگاه آموزشی هم در جشنواره برگزار می‌شود، اظهار داشت: سامان حسین‌پور، ادیب سبحانی و بهزاد آزادی داوران این جشنواره هستند.  

مسوول هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان هم در این نشست گفت: دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها هم علاقه دارند تا علاوه بر دانشگاه علمی کاربردی در این جشنواره حضور پیدا کنند بنابراین ظرفیت برگزاری آن به صورت کشوری وجود دارد.  

زانیار لطفی افزود: فیلم‌های کوتاه متکی به جشنواره هستند چرا که همچون فیلم‌های بلند امکان اکران و قرار گرفتن در معرض عموم را ندارند.  

وی یادآور شد: دانشجویان با گرفتن وقت‌های آزاد خود و اختصاص انرژی به آفرینش این آثار پرداخته‌اند که کاری بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.