رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان در این مراسم با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر اظهار داشت: مشخصه اصلی جشنواره ریگا خودجوش و دانشجویی بودن آن است که از سایر مراسم های دانشگاه متمایز شده است.

تیمور جوادی با تقدیر از عوامل و دانشجویان برگزار کننده جشنواره افزود: ۲ دوره اجرای موفقیت آمیز جشنواره، دانشگاه را بر این داشت که امسال به صورت منطقه ای و با مشارکت استان های همجوار آن را برگزار کند که این مساله حاکی از اهمیت و کیفیت جشنواره است که باید با حمایت از دانشجویان، زمینه توسعه چنین جشنواره‌هایی فراهم شود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان تاکید کرد: با توجه به تمرکز دشمن بر بر روی نفوذ فرهنگی، لازم است تا با هنر و سینما به بیان مشکلات و چگونگی حل آن به مقابله با جنگ رسانه‌ای و فرهنگی دشمن برویم ضمن اینکه جوانان می توانند با انتشار آثار هنری خود در قالب سینما و فیلم کوتاه بسیار تاثیر گذار باشند.

جوادی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص کردستان یادآور شد: با عنایت به فرمایش رهبر معظم انقلاب، کردستان استانی فرهنگی است و با توجه به ظرفیت دانشجویان استان انتظار می‌رود با انرژی تمام به سمت برگزار جشنواره در سطح ملی حرکت کنند چرا که قابلیت آن در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره ها می تواند محلی برای نمایش و انتشار هنر و ایده های سینمایی جوانان باشند تا بتوانند در آینده به عنوان فیلم ساز مطرح در جشنواره های بین المللی همچون گذشته خوش بدرخشند.

در این مراسم تندیس سومین دوره جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه ریگا رونمایی و فیلم‌های کوتاه بخش استان ها نیز اکران شد.

۲۰ فیلم دانشجویی، با هدف شناسایی و حمایت از پتانسیل‌های جدید فیلمسازی و ایجاد انگیزه ورقابت برای دانشجویان رشته سینما در این جشنوراه اکران می شود،  فیلمسازانی از ۶ استان همدان، زنجان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، کردستان در این جشنواره حضور دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.