سردار سید صادق حسینی روز یکشنبه در همایش روحانیون استان با موضوع بررسی چالش‌های پیش روی امت اسلامی در عصر حاضر اظهار داشت: خواسته امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، تشریک مساعی فعالانه مردم در همه موضوعات جامعه به ویژه در تعیین سرنوشت خود است.

 وی با بیان اینکه مردم باید با انتخاب افراد اصلح، مجلس انقلابی را روی کار بیاورند، اضافه کرد: نمایندگانی باید انتخاب شوند که تنها به فکر مردم باشند و منافع باندی و جناحی را مد نظر قرار ندهند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: دشمن برخی حاشیه‌ها از قبیل ویروس کرونا را مطرح می‌کنند تا حضور مردم را در انتخابات کمرنگ کنند اما مردم وفادار به عهد با امام (ره) و شهدا هستند.

سردار حسینی با بیان اینکه در بررسی صلاحیت‌ها کاندیداهایی از جریان‌های مختلف در استان تایید شدند، یادآور شد: از ۱۱۵ نفر کاندیدایی که در استان تایید شده ۳۲ نفر گرایش خود را اصلاح طلبی، ۳۰ نفر اصولگرا، ۴۲ نفر مستقل و بقیه خود را اعتدالی و نامعلوم اعلام کردند که نشان می‌دهد از همه جناح های سیاسی در انتخابات حضور دارند.

وی به برخی آسیب‌های اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: حدود ۵۴ محله حاشیه نشین در کردستان مکانی برای بروز آسیب‌های اجتماعی است که باید از ظرفیت روحانیون و ماموستایان دینی برای حل مشکلات آنها استفاده کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان آسیب دیدن خانواده را به منزله آسیب دیدن اجتماع دانست و تاکید کرد: در ۱۰ ماه منتهی به بهمن امسال ۲ هزار و ۷۳۸ فقره طلاق در استان به ثبت رسیده است که باید فکری به حال آن کرد.

سردار حسینی به وقوع ۷۰ فقره خودکشی و چهار هزار و ۱۴۹ فقره سرقت در استان در مدت یاد شده نیز اشاره کرد و افزود: ۱۷ کانون بحران زا در استان شناسایی شده و برای حل آن باید جوانان را با بهره‌گیری از شیوه های به‌روز به سمت مساجد هدایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید در خطبه‌ها به مسائل سیاسی، اجتماعی و روز بپردازند، یادآور شد: جوانان تشنه مطالب به روز هستند و مساجد مکان مناسبی برای تشریح اهداف ضد انقلاب و هدایت جامعه به سوی تعالی است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه علما از دیرباز مامن مردم بوده‌اند و باید همچنان مرجع بمانند تا فضای مجازی جایگزین آنان نشود، اظهار داشت: دشمن با ابزار دین و اخلاق وارد عرصه مبارزه شده و روشنگری افکار عمومی وظیفه‌ای است که امروز همه بر عهده داریم تا با موضع گیری شفاف در برابر جریان های تند ایستادگی کنیم.

سردار حسینی وحدت، دین، مذهب و قومیت را از جمله اهداف دشمنان برای هجمه نرم علیه نظام اسلامی برشمرد و اضافه کرد: باید ارتباط تنگاتنگی با جوانان برقرار و مواضع انقلابی آنان را تقویت کنیم.  

وی از جوانان به عنوان بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی نام برد و گفت: دشمن هم با علم به این موضوع، سرمایه‌گذاری خود را بر روی جوانان قرار داده و بدلیل اینکه کشور ما کشور جوانی است باید نیاز جامعه جوانان را تشخیص داده و به سمت رفع آن حرکت کنیم تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.