رییس‌آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره در راستای افزایش استقلال شخصی، خودباوری، آمادگی برای اشتغال و تسهیل در روند انتقال موفقیت‌آمیز به دوران بزرگسالی و در رشته‌های مهارتی،مشبک‌بری چوب، کمک خدمات اداری، رنگ کاری ساختمان و هنر زندگی در خانه در سطح مدارس دوره دوم متوسطه برگزار شد.

خلیل رنجبر با بیان اینکه شهرستان‌های سنندج، سقز، بانه، کامیاران، مریوان، قروه وبیجاراز ۱۲ تا ۱۶ بهمن میزبان این جشنواره بودند، هدف اصلی از برگزاری جشنواره را ایجاد انگیزه وارتقای توانایی‌های هنری، مهارتی ورقابت سالم بین دانش آموزان با نیازهای ویژه اعلام کرد.

وی اظهار داشت: با کمک به شناسایی استعداد و توانمندی دانش آموزان با نیازهای ویژه، احساس خود ارزشمندی به عنوان عضوی مفید و مولد در بازار کار برای آنان ایجاد می‌شود.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارت آموزی است، گفت: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم وتربیت رسمی درهرمرحله، توانایی تأمین زندگی خود واداره خانواده را داشته باشد.

رنجبربا اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت‌آموزی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر افزود: مهارت آموزی،استعدادیابی وتقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش وپرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.

درسال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.