بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در جلسه‌ای که به منظور بررسی موضوع واگذاری بخشی از زمین های «کوچکه ره‌ش»  به پارک علم و فناوری و با حضور مدیران دستگاه های ذیربط و نظارتی برگزار شد، اظهار داشت: اگر این زمین‌ها در اختیار حوزه علمی و پژوهشی قرار نمی‌گرفت، زمین‌خواران آن را تصرف می‌کردند.
وی بی اعتمادی به مجموعه علمی و دانشگاهی استان را دور از انصاف دانست و افزود: این واگذاری صرفا بدون ساخت و سازهای غیر متناسب و با کاربری فضای سبز، پارک‌ های گل و گیاه، باغ بوتانیک، پیست دوچرخه سواری و گردشگری برای استفاده عموم مردم انجاک گرفته است.

در جلسه مشترکی که آبان امسال به ریاست استاندار و با حضور دانشگاه کردستان، پارک علم و فناوری، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری سنندج برگزار شد، استاندار کردستان بر لزوم حفظ تپه ها از جمله «کوچکه ره‌ش»  تاکید کرده بود.

در همین راستا و به جهت همخوانی فعالیت‌های پارک علم و فناوری با دانشگاه کردستان و با هدف استفاده پارک از ظرفیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه، ساخت و سازهای مورد نیاز پارک علم و فناوری، با اخذ مجوز از هیات امنای دانشگاه کردستان به محل این دانشگاه منتقل شد، اما برخی NGO ها و فعالان زیست محیطی که از این تصمیم درست و جابجایی بی اطلاع بودند، به انتشار مطالب خلاف واقع پرداختند که موجب بروز نگرانی در میان شهروندان سنندجی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.