به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی ظهر امروز سه شنبه در جمع فعالان حوزه فرهنگ و رسانه استان کردستان، اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل تثبیت انقلاب علیرغم اینکه نظریه های علمی نشان می دهد که عمر هر انقلابی ۲۰ سال است و یا پس از آن راه خود را تغییر می دهد، زنده بودن و گسترش فکر انقلاب در جهان اسلام و صادر شدن آن به دیگر مناطق جهان است.

وی افزود: ماندن انقلاب و گذشت از گام اول و آغاز چهل و یکمین سال آن با بهره گیری از بیانیه گام دوم انقلاب رهبری که نقشه راه ما باید مبتنی بر آن باشد، نشان می دهد که انقلاب در راه اهداف و آرمان های خود موفق بوده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایرانی در حالی این مسیر را طی کرده است که همواره از سوی دشمنان مورد هجمه قرار گرفته و با توطئه های بسیاری نیز در این مسیر مواجه بوده است و نگاه به این وضعیت نشان دهنده جایگاه و تاثیرگذاری بالای انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: برکاتی که در سایه این انقلاب به دست آمده بر پایه پیروی از اسلام و قرآن بوده است و همین مسئله باعث شده تا انقلاب ما یک انقلاب بین المللی باشد و به تمام جهان اسلام صادر شود.

آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: دشمن با استفاده از کودتا، استفاده از نفوذ و تطمیع افرادی در بدنه نظام و دولت و همچنین به راه انداختن جنگ نرم سعی دارد که انقلاب را از مسیر خود خارج کند و افکار انقلابی جوانان این مرز و بوم را تغییر دهد.

وی بیان کرد: دشمن با ابزارهایی مانند ماهواره، فضای مجازی، رسانه های شنیداری و تصویری و دیگر ابزارها سعی می کند فرهنگ غنی مردم را هدف بگیرد و با القای افکار غربی ذهن جوانان را از فرهنگ انقلاب و مقاومت دور کند تا به اهداف دیگر خود در منطقه دست یابد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امروز می بینیم به واسطه همین افکار غربی در شعر شعرای ما، فیلم فیلمسازان ما و صحبت هنرمندان ما دچار تغییراتی شده ایم و عده ای دارند از فرهنگ انقلابی و مقاومتی ملت ایران فاصله می گیرند.

آیت الله حسینی شاهرودی اظهار داشت: اهالی فرهنگ و رسانه باید سعی کنند از این ظرفیتی که در اختیار آنان قرار دارد در راستای منافع ملی و منافع مردم استفاده کنند و اجازه ندهند دشمن بر افکار آنان چیره شود.

وی در پایان معرفی ظرفیت ها و توانمندی های انقلاب اسلامی از طریق زبان فرهنگ و هنر را خواستار شد و افزود: باید از تمامی ابزارهای در اختیار در راستای معرفی هر چه بهتر توانمندی های انقلاب اسلامی بهره برداری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.