آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز سه‌شنبه در همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان کردستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف مدیون خون شهدا و ایثارگران است و همه ما باید تلاش کنیم به هر طریقی دین خود را به این بزرگواران ادا کنیم.
وی افزود: در میان فرزندان شهدا و ایثارگران نخبگان و سرآمدان زیادی وجود دارند که باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان برای پیشرفت جامعه بهره‌برد.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: بی شک خانواده شهدا با تمام وجود در خدمت نظام و انقلاب بوده و بیشتر از دیگران برای این انقلاب دل می‌سوزانند لذا می‌طلبد که مسئولان بیش از گذشته به آنان توجه کرده و از  توانمندی های آنان بهره ببرند.
وی اظهار داشت: در دین مبین اسلام بر روی بحث علم و عالم و توجه به کسانی که نخبه و سرآمد دیگران می‌شوند تاکید فراوانی شده است.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: دین اسلام برای برخی از مسائل حد و مرزی قائل نشده است که یکی از این موضوعات فراگیری علم و دانش و تلاش برای قدرتمند شدن در این زمینه است.
وی اضافه کرد: انسان به هر میزان که در زمینه علمی قدرتمند شود توانایی ایستادگی ‌اش در مقابله با ترفندهای دشمنان و همچنین وابستگی‌اش به دیگران در زمینه‌های مختلف کاهش می‌یابد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تلاش برای افزایش پیشرفت های علمی در کشور و فراهم کردن زمینه های لازم در این زمینه گفت: یکی از افتخارات ایرانیان تلاش خستگی ناپذیر برای افزایش علم است و هیچ فاصله ای نمی‌تواند در این زمینه مانع  آنان شود.

در ادامه این آیین تعدادی از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان کردستان تجلیل شدند.

در حال حاضر حدود ۱۲۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر کردستان جزو نخبگان و سرآمدان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.