به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امان الله علیمرادی شامگاه سه شنبه در آیین سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در ۲۴ مهر سال ۵۷ توسط رژیم شاهنشاهی افزود: پس از این واقعه شتاب پیکر لرزان رژیم به سرنگونی بیشتر شد و این حرکت مردم انقلابی کرمان مورد تایید امام خمینی (ره) قرار گرفت و پیام ویژه ای را نیز صادر کردند.

وی تصریح کرد: در این واقعه با اینکه احتمال خطر داده می شد مردم به میدان آمدند و تعداد زیادی از آنها به دست مزدوران رژیم شاهنشاهی مجروح و عده‌ای شهید شدند و یاد و خاطره شهیدان یزدان‌شناس و باقدرت را گرامی میداریم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران زحمات زیادی کشیده شده و ما مدیون خون شهدا برای همیشه تاریخ هستیم.

وی با بیان اینکه انقلاب امام خمینی (ره) نیز در تداوم انقلاب حسینی (ع) است اظهار داشت: مردم کرمان این انقلاب را به خوبی درک کردند و به موقع نور انقلاب را دریافت کردند تا از قافله انقلاب عقب نمانند.

حجت الاسلام علیمرادی با بیان اینکه اربعین یک فراخوان عمومی برای همه حق‌طلبان عالم است گفت: جهان شاهد این حقیقت است که نور امام حسین (ع)، اسلام و قرآن فراگیر می شود و امروز قیام امام حسین (ع) عالم‌گیر شده و نور عالم با نهضت عاشورا تابان است. 

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین افزود: شرط زیارت اربعین شعیه بودن است اما امروز مراسم اربعین محدود به شیعیان نیست و حتی مربوط به فرق اسلامی هم نیست و همه ادیان و حق طلبان خود را در پرتو نور انقلاب الهی امام حسین (ع) می بینند و جان خود را روشن و در جاذبه وجودی آن حضرت قرار داده اند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خودخواهی‌هایی که برای زیارت امام سوم شیعیان مرز ایجاد کرده بود امروز برداشته شده و تمام عالم به زیارت او می‌شتابند و امروز نام اسلام و قرآن با پرچم حسین‌ابن‌علی(ع) جهانی شده است.

وی گفت: همانطور که پیدایش و ۴۰ سال اول انقلاب در پرتو نور امام حسین (ع) جلو آمده، ادامه راه نیز با همان است و همه باید متذکر و متوجه این باشند که در پرتو نور انقلاب حسین بن علی (ع) این راه ادامه دارد.

حجت الاسلام علیمرادی تصریح کرد: نگاه همه باید به اهداف آن حضرت باشد و امام و رهبری همین اهداف را از ما خواستند و باید به سوی این اهداف حرکت کرد.

این آیین با حضور جمعی از مسئولان استان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع کرمان برگزار شد و از خانواده های شهدای واقعه ۲۴ مهر ۵۷ تجلیل به عمل آمد.

۳۰۲۹/۷۴۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.