حجت الاسلام محمد اسماعیلی مبارکه روز دوشنبه در همایش بزرگ بانوان انقلابی و جشن میلاد کوثر در سالن آزادی سنندج اظهار داشت: زنان نیمی از آمار جمعیتی جامعه را دارند ولی بخاطر جایگاهی که دارند بر کل جامعه تاثیر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه زن، در نظر قرآن پهلوانی است که دلیرترین مردان را در سخت ترین اوقات خشم، آرام می‌کند، افزود: براساس آموزه‌های قرآن کریم، زن را محترم و لعین او را ذلیل می‌شمارد.

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: زنانی که می خواهند مرد باشند، نمی دانند زن فرشته ای است که به زندگی روح و به حیات بشری ارزش می بخشد چرا که اگر زن و تبسم او بر ظلمات زندگی نباشد، تمام خوشی ها بی روح و زیبایی‌ها بی اثر می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیلی مبارکه یادآور شد: زن یگانه موجودی است که حقیقت عشق پاک را که تنها وسیله رسیدن به خداست، می شناسد و به همین دلیل است که امام راحل فرمودند از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

وی به آسیب هایی که زن را تهدید می کند اشاره کرد و گفت: یاس و ناامیدی، کمرنگ شدن نقش دین در زندگی و انحراف اخلاقی سه عاملی است که این قشر را تهدید می کند و بانوان باید راهکارهای مقابله با آن را در خود تقویت کنند.

تقویت روحیه زیبانگری، توجه خود و اطرافیان به داده های الهی، افزایش معنویت و ایمان در خود و خانواده، پافشاری بر انجام خوبی ها، خیرخواهی و تقویت حیا و عفت را از راهکارهای مقابله با آسیب های مختص زن مسلمان بود که این پژوهشگر حوزه تبلیغ و تربیت به آن اشاره کرد.

نقش پررنگ بانوان در پیروزی انقلاب

فرمانده سپاه ناحیه سنندج هم در این مراسم با بیان اینکه در تمام مراحل پیروزی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، بانوان نقش پررنگی داشتند و دوشادوش مردان نقش ایفا کردند،  افزود: شهدایی که از جان خود برای اعتلای اسلام گذشتند در دامن مادران پاک سیرتی پرورش یافتند که حضرت زهرا(س) الگوی آنان بود.

سرهنگ حسن عسگری با تاکید بر اینکه نگاه اسلام و جمهوری اسلامی به زن نگاه ابزاری نیست، اظهار داشت: نگاه اسلام به زن، نگاهی انسان ساز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.