امین مرادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و با امضای تفاهم نامه همکاری با استانداری کردستان، موسسه فرهنگی بهمن سبز وفرمانداری شهرستان سقز، قرار است که سینما استقلال دراین شهر با سه سالن مجزا احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: طراحی ونقشه و دیتل اجرایی معماری، سازه، تاسیسات برقی و مکانیکی این مرکز فرهنگی توسط مهندسان ذیصلاح انجام شده است و انتظار می‌رود که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و در مدت زمان کمتر از هفت ماه بازسازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سینما در شهرستان سقز، گفت: سقز به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان و همچنین با توجه به ظرفیت‌های بالای فرهنگی نیازمند توجه جدی نسبت به مسائل فرهنگی و هنری است و به همین دلیل انتظار می‌رفت سالهای قبل این پروژه اجرایی و عملیاتی می‌شد.

وی اظهار داشت: بدون شک امروز هنر سینما به دلیل تاثیرگذاری بالا و همچنین گستردگی و تنوع در جذب مخاطب دارای اهمیت صدچندان است و به همین دلیل با بهره‌برداری از این امکان جدید فرهنگی، گامی مهم در راستای کمک به توسعه شهرستان سقز برداشته می‌شود.

مرادی با اشاره به وجود پردیس سینمایی بهمن سنندج و سینما آزادی در شهر بیجار، گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی در حال حاضر با در اختیار داشتن یک‌هزارو ۱۰۰ صندلی سینما در استان ظرفیت‌های خوبی در اختیار دارد و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از سینما استقلال سقز حدود ۵۰۰ صندلی به سرانه سینمایی استان افزوده شود.

وی با درخواست از مسوولان استانی و شهرستانی در راستای کمک به تسریع در بازسازی و بهره‌برداری از سینما استقلال سقز، یادآور شد: تسهیل کردن امور از سوی مسوولان مربوطه یکی از انتظارات جدی حوزه هنری استان است تا در کوتاهترین زمان ممکن این پروژه به سرانجام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

در حال حاضر پردیس سینمایی بهمن سنندج با ظرفیت ۷۵۹ صندلی با سه سالن نمایش فیلم و سینما آزادی بیجار با ظرفیت ۲۸۵ صندلی در یک سالن نمایش فیلم در سانس‌های مختلف فیلم‌های برتر سینمای ایران را به نمایش می گذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.