حجت الاسلام کاظم لطفیان روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه همایش تبیین و ایده‌پردازی گام دوم انقلاب با حضور ائمه جمعه استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی معتقد بود که امروز در شاهراه تقریب مذاهب  در حال حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی هستیم.

وی افزود: آن شهید گرانقدر همواره تاکید داشت دوران اختلاف شیعه و سنی تمام شده و  گردنه‌های سخت تفرقه پشت سر گذاشته شده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با اشاره به لزوم تبیین بیاینه گام دوم انقلاب گفت: روحانیون به عنوان سنگرنشینان علم و ایمان باید در حوزه اندیشه و دانش، تنها به تشخیص خوب و بد اکتفا نکنند چرا که اسلام، انسان را برای فراتر از این حد از تشخیص تربیت کرده است.

حجت الاسلام لطفیان تاکید کرد: ماموریت روحانیون به وسعت رسیدن همه عالم به حقیقت هستی است که جز در پرتو معارف قرآن ممکن نیست.

وی به عظمت شخصیت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت: امام راحل با این انقلاب، دفتر صدراعظم های اروپا و راهروهای کاخ کرملین را پر از هراس و آشوب کرد و با بیداری جهان اسلام ، منافع غرب و شرق به مخاطره افتاد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: نگاه غرب و شرق به رهبری بی نظیر امام راحل به گونه‌ای است که پشتیبانی امام را ماورایی توصیف می کنند و از درک آن عاجز مانده اند.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه ممتازترین چهره مذهبی و سیاسی امروز دنیا هم رهبر معظم انقلاب است، اضافه کرد: تفاوت نگاه ایران به استکبار جهانی در مقایسه با دیگر کشورهای اسلامی نشان می دهد که راهبری جامعه اسلامی باید در پرتو اسلامی باشد که تن دادن به ذلت را نفی می کند.

وی گام دوم انقلاب را مصداق ولایتمداری دانست و گفت: در میان آتش فتنه ها و تلاش دشمنان برای رونمایی از خاورمیانه جدید، جهان اسلام اطمینان خاطر دارد که خاورمیانه جدید با سرانگشت تدبیر رهبری رقم می خورد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت تاکید کرد: دشمن در روزهای اخیر بازهم به دنبال تحمیل معامله قرن است اما جبهه مقاومت مانع از تحقق آن می شود.

حجت الاسلام لطفیان افزود: مردم ایران با نور الهی راه خود را تنظیم می کند و دلخوش به نورافکن های آمریکایی نیست که به اسم تکنولوژی به خورد برخی از مسلمانان داده می شود.

وی نهضت تبیین، گاهی بخشی و امیدآفرینی را رسالت امرور روحانیون دانست و افزود: شکاکیت مدرن ساحت اندیشه جامعه را فراگرفته و روحانیون باید شک زدایی و از طرف دیگر با گسترده کردن سفره اخلاص مردم، ظاهرگرایی را که بلای جان جامعه است، خنثی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.