اسماعیل حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد بهره بردار شامل پنج هزار و ۶۹۵ زارع با ۱۲۵ هزار هکتار مزرعه و پنج هزار و ۸۵ باغدار با چهار هزار هکتار باغ هستند که این میزان اراضی خود را تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه مهلت بیمه محصولات زراعی تا پایان بهمن تمدید شده است، اضافه کرد: در سال زراعی جاری تعهد بیمه صندوق کشاورزی در کردستان ۵۱۳ هزار هکتار بود که تاکنون با زیر پوشش رفتن ۱۲۵ هزار هکتار ۲۳ درصد از این تعهد، محقق شده است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان یادآور شد: پیش بینی می شود امسال با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی، بیشترین خسارت‌ها در حوزه کشاورزی مربوط به حوزه زراعت باشد از این رو توصیه می‌شود بهره برداران هر چه زودتر نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

حیدری تاکید کرد: تحت پوشش بردن چهار هزار هکتار از باغات استان منجر به تحقق ۵۷ درصدی از تعهد هفت هزار هکتاری صندوق بیمه کشاورزی به منظور پوشش این اراضی در کردستان شده است.

صندوق بیمه کشاورزی در کردستان دارای ۱۰ نمایندگی و ۲۷۰ کارگزاری است که تمام کارگزاران آن دانش آموخته رشته های کشاورزی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.