کامران رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این سد از همان ابتدای بهره‌برداری به صورت کامل تکمیل نشد و دارای نواقصی بود اما بدلیل شرایط کشاورزان منطقه و درخواست جهاد کشاورزی از آب منطقه‌ای با یک سری نواقص جزیی به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه طرحی که در حال بهره‌برداری بود بدلیل ایرادات و نواقصی که داشت هنوز به صورت ۱۰۰ درصد در اختیار آب منطقه‌ای به عنوان بهره بردار اصلی نبود، اضافه کرد: اکنون نواقص این پروژه که شامل مشکلات فنی در دریچه آن بود به صورت کامل برطرف و توسط آب منطقه‌ای از پنجشنبه گذشته آبگیری مجدد آن آغاز شده است.

رحیمی با بیان اینکه در زمان تخلیه سد این مساله به اطلاع مردم رسیده بود، یادآور شد: در حال حاضر ورودی آب به سد ۳۰۰ لیتر در ثانیه رسید ه که پیش بینی می‌شود این میزان در ماه‌های اسفند و فروردین به یک متر مکعب در ثانیه برسد و با توجه به پیش‌بینی ۶ میلیون متر مکعبی در آبگیری مجدد سد هیچ گونه نگرانی در خصوص اجرای تعهدات منابع آب به باغداران پایاب سد وجود ندارد.

رییس اداره منابع آب کامیاران تاکید کرد: سطح زیر کشت شبکه این سد یک هزار و ۲۰۰ هکتار است که جهاد کشاورزی تحقق ۹۰ درصدی این میزان را وعده داده و در حال حاضر ۴۰۰ هکتار باغ نیز در پایاب این سد اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد منابع آب در حال حاضر فقط به باغداران این منطقه برای تامین آب مورد نیاز آنها است، گفت: در صورت وجود شرایط مناسب در سد آب آن برای کشاورزی نیز اختصاص داده می‌شود.

حجم مخزن این سد خاکی با هسته رسی، ۱۶ میلیون مترمکعب و با هدف کشاورزی، توسعه باغات و جلوگیری از بروز سیلاب در مسیر کامیاران به مریوان و در یک کیلومتری جنوب غربی روستای زیویه بر روی رودخانه شاهینی با ارتفاع ۵۲ متر ساخته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.