خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اتاق‌های بازی با رویکرد درمانی، تربیتی و آموزشی برای تقویت روحیه نشاط دانش آموزان وارتقای کیفیت یادگیری در مدارس با نیازهای ویژه استان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: اتاق‌های بازی درمانی در مدارس ابتدایی فعال بوده و دانش آموزان با نیازهای ویژه، فراگیری مهارت‌هایی مانند کنترل خشم، خودکنترلی، استقلال و تقویت حواس و شکوفایی استعدادها، تخلیه هیجانات و برقراری ارتباط با همسالان را در این اتاق‌های تمرین می‌کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اهمیت اتاق‌های بازی و خلاقیت در فرآیند تعلیم وتربیت و شاداب سازی مدارس اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۷۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی و در قالب این اتاق‌ها آموزش‌های عملی و کاربردی را تمرین می‌کنند.

وی یادآور شد: دانش آموزان دارای آسیب‌های بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، اُتیسم وبا نیازویژه ذهنی یادگیری همراه با دست ورزی وفعالیت‌های عملی را در اتاق‌های بازی درمانی و خلاقیت آفرینی آموزش می‌بینند.

رنجبربا بیان اینکه دانش آموزان از طریق بازی زندگی در آینده را تمرین می‌کنند، تاکید کرد: این بازی ها با تقویت فکر، خلاقیت وتمرکز دانش آموزان آنها را به تحرک و کارگروهی تشویق می‌کند.

وی گفت: با توجه به اینکه کودکان با زبان بازی، تصویری و لمس بهتر آموزش می‌بینند می‌توان در بازی‌های گروهی واستفاده مشترک از وسایل بازی روابط اجتماعی، قانون ومقررات، حق وحقوق و رعایت نوبت را به آنان آموزش داد.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.