قاسم ابراهیم‌زاده، رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۲۱ هزار و ۲۸۵ دانش آموز در ۲۳۸ مدرسه غیرانتفاعی تحصیل می‌کردند که امسال با افزوده شدن ۱۰ مدرسه دیگر تعداد این دانش آموزان نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۱۶.۵ تا ۲۹ درصدی شهریه مدارس غیردولتی در سال جاری، گفت: شهریه این مدارس براساس ماده ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی و بر مبنای ۱۳ شاخص از جمله مواد مصرفی و حامل‌های انرژی، حقوق کارکنان مدرسه و تجهیزات محاسبه می‌شود.

 ابراهیم زاده ادامه داد: در سال جاری شهریه مدارس غیرانتفاعی در مقطع ابتدایی تا سقف ۳۳ میلیون ریال، متوسطه اول تا ۴۵ میلیون ریال، در متوسطه دوم ۶۲ میلیون ریال و در پایه دوازدهم نیز تا ۷۰ میلیون ریال است.

به گفته وی، برخی مدارس غیردولتی استان نیز شرایط خاصی دارند که الگوی شهریه آنها متفاوت بوده و به دلیل امکانات ویژه‌تر در ۱۳ شاخص قانونی تعیین شده برای شهریه قرار ندارند.

رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با اشاه به نظارت مستمر بر عملکرد مدارس غیردولتی، اظهار داشت: خانواده های دانش آموزان در صورت اعتراض به میزان شهریه و هر موضوع دیگر در مدارس فرزند خود می‌توانند موارد را با شماره‌های ۳۳۳۳۵۱۸۵ و ۳۳۳۳۹۷۵۵ اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش جهت بررسی، اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.