حمید اسکندری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان سرمایه گذاری برای ۳۷ طرح انجام و موجب اشتغالزایی برای ۳۴۵ نفر در طرح‌های همچون احداث هتل، اقامتگاه بومگردی، مجتمع گردشگری و رستوران بین راهی شده است.

وی اضافه کرد: به منظور حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و توسعه صنعت گردشگری در استان تاکنون ۹۲ موافقت اصولی در حوزه‌های مختلف برای متقاضیان بخش گردشگری صادر شده است.

اسکندری یادآور شد: این تعداد موافقت اصولی صادر شده شامل یک مورد سفره خانه سنتی، هفت مورد اقامتگاه بومگردی، چهار واحد پذیرایی، هفت مجتمع گردشگری، سه باب هتل آپارتمان و باقی آنها نیز در حوزه‌ زیرساخت‌های گردشگری بوده که با توجه به درخواست سرمایه گذاران بخش خصوصی توسط کارشناسان این اداره کل صادر شده است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: از آنجا که گردشگری یکی از مقولات مهم در بحث اشتغالزایی و رونق اقتصادی است بهره برداری از این طرح‌ها موجب اشتغالزایی برای ۳۱۹ نفر خواهد شد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.