اسماعیل مریوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرونده ها شکایت این اداره کل علیه دستبرد افراد سودجو به آثار تاریخی، تعیین تکلیف و رهاسازی آنها از سوی بخش حقوقی این اداره کل پیگیری شد.

وی اضافه کرد: مشارکت و همکاری مردم در حفظ و صیانت از آثار تاریخی و کوتاه کردن باعث می شود دست متعرضان به گنجینه‌های ارزشمند تاریخی و فرهنگی قطع شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: در این استان فرهنگی و تاریخی آثار تاریخی بی‌بدیلی هستند که از پیشینیان خردمند و متعقل این دیار به‌جای مانده و ما نیز موظف هستیم از این میراث گران‌بها صیانت کنیم.

مریوانی با بیان اینکه این اداره کل تمام تلاش خود را در راستای حفاظت از میراث فرهنگی استان بکار بسته است، افزود: امسال در این راستا ۲۸ نفر از سوداگران آثار تاریخی با تلاش یگان حفاظت دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.