به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در ششمین جلسه ستاد توسعه باغات اظهار داشت: برای توسعه باغات بصورت هماهنگ کلیه بخشها اقدام کنند و انسجام و همکاری بیشتر در رفع موانع اجرای طرح توسعه باغات لازم و ضروری است.

وی افزود: ایجاد صنایع فراوری محصولات باغی دراستان، افزایش متقاضیان توسعه باغات در اراضی شیب دار را به همراه داشته که می توان از این ظرفیت به نحواحسن استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بازار محور کردن تولید در بخش کشاورزی می تواند نتایج بسیار خوبی به همراه داشته و زمینه سودآوری محصولات را برای کشاورزان را فراهم می آورد.

جعفری با تاکید بر اجرای الگوی کشت در طرح توسعه باغات تصریح کرد: فراهم کردن شرایط اجرای الگوی کشت و آموزش کشاورزان در اولویت است.

وی در ادامه عنوان کرد: از ۱۷۲۴هکتار سطح ابلاغی در سال زراعی جاری برای استان کردستان، ۵۰۱ هکتار در سطح استان به ویژه شهرستانهای سنندج و سروآباد به عنوان پیشرو اجرا و نهایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآورشد: رفع موانع و مشکلات توسعه باغات و تعیین تکلیف اراضی به عنوان یک اولویت انجام شده و ادامه دارد.

لازم به ذکراست در ادامه این جلسه ۱۰پرونده در سطح ۱۳هکتار به منظور توسعه باغات تعیین تکلیف شد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1329246
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.