به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در هفتمین جلسه ستاد تغذیه اظهار داشت: در کشت محصول  کلزا ۱۰۱۱و ۷ دهم هکتار سطح سبز در استان وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت کشت گندم ۳۲۰۰۰ هکتار کشت گندم آبی، از ۵۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم  ۵۳۰ هزار هکتار سطح سبز وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از ۵۲۱۲ هکتار سطح کشت جو آبی ۱۰۰ درصد سطح سبز و محصول جو دیم نیز ۲۶ هزارهکتار انجام شده است.

جعفری با اشاره به اهمیت تولید علوفه دیم در استان عنوان کرد: از آغاز کشت پاییزه تا امروز ۶۱۰ هکتار ماشک علوفه ای تا امروز کشت شده است.

وی تاکید کرد: حدودا ۴۰۰ هزار هکتار آییش در استان وجود دارد که اگر علوفه های ماشک  و خلر جایگزین آییش شود علاوه بر تقویت زمین افزایش تولید ودرامد استان را نیز به همراه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه با اشاره به کود مصرفی در بخش کشاورزی یادآورشد: ۹۷۱۴۰ تن کود به استان تخصیص داده شد که ۵۴۷۰۰ تن تاکنون وصول شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه همدلی و پیگیری های هماهنگ کلیه بخشهای سازمان عامل اصلی موفقیت در بخش کشاورزی استان کردستان است اضافه کرد: تامین و جذب به موقع کود مصرفی کشاورزان کردستانی با پیگیری های به موقع می تواند دغدغه کشاورزان را برای دسترسی اسان به کود مصرفی کاهش دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: در مواقعی که احتمال سرمازدگی وجود دارد با توجه به پیش بینی های هواشناسی انجام شده انواع کود برای استفاده کشاورز باید در استان وجود داشته باشد و کود باید در زمان مورد نیاز به دست مصرف کننده واقعی برسد.

به گفته وی، در حوزه باغات مصرف کود پایین است استفاده از کودهای پتاسه باعث کاهش سرمازدگی و افزایش تولید و کیفیت میوه خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1300263
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.