معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان امهال تسهیلات در ۲ مرحله و طی سال زراعی گذشته (۹۸ - ۹۷) بود که شامل اقساط بهره برداران در دوره زمانی ۱ مهر ۹۷ تا ۳۱ شهریور ۹۸ است.

خلیل فعله گری اضافه کرد: دولت برای امهال تسهیلات بهره برداران این استان که در سال‌های گذشته دچار خسارت های مختلف از جمله سرمازدگی و تگرگ شده بودند در مرحله اول ۳۸۰ میلیارد ریال و در مرحله دوم ۱۷۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال جمعا به میزان ۵۵۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال تخصیص داد.
وی افزود: تاکنون ۸۰ درصد این میزان شامل ۴۴۸ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال از تسهیلات بهره برداران امهال شده و برای ۱۰۴ میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال تسهیلات دیگر نیز اقدامات کارسازی شده تا توسط پنج بانک عامل کشاورزی، ملت، توسعه تعاون، تجارت و ملت تسهیلات متقاضیان امهال شود.
استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه دوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.