به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در جلسه  هم اندیشی تشکلهای بخش کشاورزی استان اظهار داشت: بخش کشاورزی استان کردستان به دلیل برخورداری این استان از ویژگی های طبیعی و نیروی انسانی مستعد از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که در بخش کشاورزی استان کردستان به عنوان یک اقدام کلان  در حال پیگیری  تامین اعتبار طرح های پیشران  کشاورزی است که بخش مهمی از اشتغال و تولید استان را تامین خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: افزایش ظرفیت تولید گوشت قرمز، آبی شدن 100هزار هکتار اراضی دیم، توسعه 50 هزار هکتاری باغات  از طرحهای پیشران کشاورزی استان کردستان است که به جد توسط استاندار کردستان درحال پیگیری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان با وجود یک میلیون و 90 هزار هکتار اراضی دیم در راستای تولید محصولات کشاورزی دیم از استعداد و ظرفیت ویژه ایی برخوردار است که نباید از آن غافل شد.

جعفری با تاکید بر حضور استاندار کردستان در جلسه ویژه مطالبات بخش‌ کشاورزی استان که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد بیان کرد: علاوه بر تاکید تأمین اعتبار بخش کشاورزی تسریع دراجرایی کردن طرحهای پیشران خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان کردستان نیز در دستورکار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: امروز مسئولان استان علاوه بر داشتن اگاهی کامل از بخش کشاورزی نسبت به این بخش توجه و اهتمام بیشتری دارند دلیل ان وجود زیرساختهای لازم در اشتغال و تولید پایدار است.

وی با اشاره به این‌که کشاورزان باید با اجرای الگوی کشت در تولید محصولات کشاورزی به ویژه  سبزی و صیفی جات و توجه به نظریه کارشناسان بخش تولید کنند تصریح کرد: محصولاتی چون گوجه فرنگی و خیار بدون نظرکارشناسان کشاورزی و الگوی کشت تولید نشود و امروز سعی ما بران است تابا خرید تضمینی از دغدغه کشاورزان کم نمائیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1267541
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.