علی پناهی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبر ایرنا اظهار داشت: متعاقب عبور تدریجی موج بارشی و استقرار نسبی هوای پایدار و تقویت جریانات سرد شمالی به منطقه حداقل دمای شبانه و اوایل صبح در طول هفته آینده بطور میانگین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد کاهش یافته و شرایط زمستانی بر استان حاکم خواهد شد.

وی اضافه کرد: حاکم شدن شرایط یخبندان و زمستانی بویژه در طول شب و ساعات اولیه صبح، باعث یخ‌زدگی سطح معابر و  جاده‌ها و افزایش مصرف حامل‌های انرژی می‌شود که این وضعیت از فردا شروع و تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت.

پناهی اضافه کرد: کنترل دمای مرغداری‌ها و گلخانه ها، قرار دادن دمای وسایل گرمایشی فضاهای اداری و مسکونی در حالت بهینه، مدیریت منابع آب و حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار، عدم تردد افراد مسن، کودکان و افراد حساس به سرما در طول شب و ساعات اولیه صبح از توصیه‌های هواشناسی برای این ایام است.

وی یادآور شد: از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه هفته آینده نیز با ورود سامانه بارشی جدید به نیمه غربی کشور، بارش‌ها در این استان از سر گرفته خواهد شد که  این فرآیند تا روز جمعه نیز ادامه دارد.

کاهش بارندگی‌های این استان در سه ماهه نخست سال زراعی (اول مهر تا پایان آذر) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۵۰.۳ درصد رسید.

حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا پایان آذر حدود ۱۴۶ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۹۵ میلی‌متر سال قبل به نصف کاهش یافته است.

همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت که ۱۶۹ میلی‌متر بود نیز از ۱۳ درصد کاهش دارد.

پیش بینی در تمام بازه زمانی شامل ۱۰ آذر تا ۱۰ دی، ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن و ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند، افزایش دما نسبت به نرمال است ضمن اینکه میزان بارندگی در کردستان از ابتدای مهر تا ۲۹ آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل با ۴۱ درصد کاهش از ۱۰۱ میلی‌متر به ۶۱ میلی‌متر رسید.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.