لقمان حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان فضای سبز ایجاد شده ۳۶ هزار متر مربع شامل هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع در بلوار ضیاءالدینی، ۱۷ هزار متر مربع در بلوار کمال الملک، ۲ هزار و ۵۰۰ متر در شهرک پردیس، ۲ هزار متر در بلوار ۳۶ متری، سه هزار متر در کمربندی آبیدر و سه هزار متر جنب هتل لاله در سطح منطقه سه است.

وی با بیان اینکه ۳۱ هزار متر مربع از فضای سبز ایجاد شده در سال جاری نیز مربوط به شهرداری منطقه ۲ است، افزود: از این میزان ۲۸ هزار متر مربع در بلوار سنجرخان، یک هزار متر مربع در بلوار ابن سینا، یک هزار و ۲۰۰ متر در مسیر جلوی نمایشگاه بین‌ المللی و ۲ هزار متر نیز در مسیر تعویض پلاک قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ۱۶ هزار متر مربع از فضای ایجاد شده را نیز مربوط به سطح منطقه ۲ دانست و اضافه کرد: هشت هزار مترمربع در میدان ورودی ننله، احداث پنج هزارمترمربع فضای سبز در خیابان سلیمان خاطر، ۲ هزار مترمربع در شهرک بعثت و یک هزار مترمربع لکه های ترافیکی جنب میدان پنج آذر از جمله فضاهای سبز احداث شده در این منطقه است.

وی یادآور شد: در سال جاری همچنین علاوه بر فضاهای سبز ایجاد شده در مناطق سه گانه، ۱۲ هزار متر مربع به سرانه فضای سبز ناحیه بهاران در پارک‌ها و بلوارهای این شهرک اضافه شده است.
حیدری گفت: احداث فضاهای سبز به لحاظ زیبایی بصری موجبات غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان و افزایش نشاط و شادابی میان آنان را فراهم آورده و همچنین شهروندان را برای بهره‌مندی از زیبایی‌ فضاهای سبز احداثی تشویق می‌کند.

افزایش سرانه فضای سبز و احداث پارک‌ها و تفرجگاه ها یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی و افزایش سلامت شهروندان است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.