به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی شرکت گل گهر سیرجان در این نمایشگاه که تا 27 فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ادامه دارد ، پروژه‌های زیست محیطی گل گهر ارائه می شود.
براساس این گزارش عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز (یکشنبه )در غرفه گل گهر حضور یافت و از نزدیک در جریان اقدامات زیست محیطی این شرکت قرار گرفت.
در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده حوزه محیط زیست گل گهر شامل اقدامات ارزیابی زیست محیطی،مدیریت پسماند،احداث کارخانه بازیابی آب،پروژه ایجاد کمربند فضای سبز به میزان 5000 هکتار ، کمیته تخصصی ریزگردها و غبار ، پروژه عظیم سولفور زدایی و پروژه فاضلاب شهری سیرجان تشریح شد.
منطقه معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب های فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیت های بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد.
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر یکی از شرکت های فعال این منطقه می باشد که نقش مهمی در سیاست گذاری و مدیریت منطقه را برعهده دارد. این شرکت در حال حاضر با ظرفیت تولید بیش از 15 میلیون تن کنسانتره و بیش از 10 میلیون تن گندله بزرگترین تولید کننده کشور می باشد و با اجرای پروژه های توسعه و بهینه سازی خطوط شرکت، در افق چشم انداز، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش 30 میلیون تن خواهد رسید.
این شرکت به منظور توسعه زنجیره ارزش خود با تاسیس شرکت های فولادی سهم خود را در تولید محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی توسعه داده است و در آینده نه چندان دور با تولید اسلب نازک و مقاطع فولادی این زنجیره را تکمیل خواهد کرد. گل گهر اولین منطقه ای در ایران خواهد بود که تمامی فرآیند تولید از معدن تا محصول نهایی را در یک منطقه در کنار هم قرار داده است.
هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست که از 24 فرودین ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در فضایی به مساحتی بیش از 10 هزار متر گشایش یافته به مدت چهار روز ادامه دارد.
7435/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.