حسین فیروزی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی زیر مجموعه شورای اطلاع رسانی کردستان اظهار داشت: دشمنان با ایجاد چالش‌هایی از جمله تحریم و پمپاژ ناامیدی در جامعه و عوامل داخلی آنها با ایجاد ترس در مردم و اقدامات برخی سوداگران منفعت و فرصت طلب همواره به بازار و اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند که این مساله به عنوان یکی از نگران کننده‌ترین مسائل کشور مطرح است.

وی افزود: عدم رصد، تحلیل،  پیش‌بینی و پیشگیری در حوزه اقتصادی پاشنه آشیل ما بوده در حالیکه این اقدامات امروز مهمتر از دیگر موضوعات است و باید کار جدی در این حوزه انجام شود ضمن اینکه باید بدانیم بروز و ظهور جنگ اقتصادی دشمن از طریق رسانه بود تا آثار روانی اتفاقات آینده را پیشتر مدیریت کرده و اثرات منفی اقتصادی و روانی بر روی مردم بگذارند.

فیروزی یادآور شد: با توجه به اینکه امروز قدرت جنگ نرم با ابزار رسانه بر قدرت‌های سخت افزاری برتری دارد ضرورت اطلاع رسانی دقیق با رویکردهای جدید در حوزه اقتصادی ملموس تر است و باید با پیش بینی در مورد اتفاق‌ها و تحلیل درست و تلاش برای پیشگیری از ناامید شدن مردم، مقابل توطئه و ترفند دشمنان بایستیم.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه در زمان تحریم و شرایط نامناسب اقتصادی قرار داریم ولی ما از دولت توسعه پایدار اقتصادی کردستان را خواسته‌ایم ضمن اینکه بستر امنیت به خوبی فراهم شده و مردم هم توسعه و سرمایه گذاری بیشتر در زیر ساخت‌های استان را مطالبه می‌کنند.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: مدیریت ارشد و دیگر مسوولان استان مردم را در مناطق مرزی و محروم تنها نگذاشته و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه اشتغال پایدار و روستایی به دنبال ارتقای معیشت آنها و محرومیت زدایی در این مناطق هستند.

فیروزی تاکید کرد: استاندار و مسئولان اجرایی کردستان طرحی برای توسعه پایدار در شهرستان‌های مرزی این استان به دولت ارایه کرده‌اند که امید آفرین، اشتغالزا و دارای درآمد پایدار در سایه امنیت مطلوب است.

وی از مسوولان دستگاه‌های اقتصادی و فرهنگی استان خواست تعامل و هم‌افزایی بیشتری با اهالی رسانه بویژه در حوزه اقتصادی داشته باشند تا اطلاع رسانی خدمات دولت و نظام به مردم به عنوان یک کار ضروری در ایام پایانی سال از طریق رسانه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فیروزی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه پایدار به پشتوانه امنیت مطلوب صورت می‌گیرد، گفت: به منظور تحقق هدفمند اهداف و سیاست‌های گذاری اقتصادی استان گام‌های خوبی در این بخش برداشته شده است.

معاون استاندار کردستان همچنین از اعضای شورای اطلاع رسانی استان خواست نسبت به تشویق رسانه‌هایی که اقدام به انتشار خدمات مثبت و امیدوار کننده و براساس واقعیت‌ها در جامعه می کنند، مبادرت کند تا دیگر رسانه‌ها نیز در این مسیر همراه شوند.

فیروزی در بخش دیگری با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهانش بدست تروریست دولتی آمریکا افزود: تصویب خروج نیروهای آمریکایی از عراق در مجلس این کشور، پاسخ قاطع دولت، مجلس و مردم عراق به اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و هشت همرزم‌شان بود که با توجه به مسائل امروز جهان و منطفه بسیار حائز اهمیت است و قدرت نرم جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: پاسخ ملت ایران نیز به این جنایت آمریکا در ۲ روز گذشته قدرتمندانه بود و امروز نیز مردم با حضور میلیونی خود در مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام و همرزمان دیگرش در تهران بار دیگر بر این اقتدار افزودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.