معاون فرهنگی دادگستری کردستان روز شنبه در جلسه شورای راهبری طرح مشاوره حقوقی طرح هر مسجد یک حقوقدان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، رشد و ارتقای فرهنگ حقوق مردم و وظایف شهروندی، صلح و سازش، ارتقای فرهنگ قانون گرایی،زمینه سازی برای تحکم بنیان خانواده و کاهش طلاق و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی از است.
عبدالله دهقان اظهار داشت : اجرای این طرح در راستای تاکیدات رییس قوه قضاییه و بر اساس سند تحول دستگاه قضایی، موضوع توسعه و در دسترس قرار دادن خدمات مشاوره حقوقی برای عموم جامعه با رویکرد کاهش مشکلات قضایی مردم و پرونده‌های دستگاه قضایی در اولویت برنامه‌های فرهنگی قوه قضاییه قرار گرفته است.
وی افزود : مسوولیت اجرای این طرح که با عنوان شورای راهبردی مرکزی مشاوره حقوقی مساجد به معاونت فرهنگی دادگستری محول شده که لازم است اعضای این شورا جهت هر چه بهتر برگزار شدن طرح همکاری لازم را با این معاونت داشته باشند.
معاون فرهنگی دادگستری کردستان اظهار داشت:  دادگستری کردستان با همکاری سازمان بسیج حقوقدانان استان، این طرح را رسما آغاز کرده و از این پس به صورت منظم در مساجد همه حوزه‌های قضایی استان برگزار خواهد شد.
دهقان طرح هر مسجد یک حقوقدان را محدود به زمان خاصی ندانست و گفت: مقرر است از ظرفیت تمامی حقوق دانان استان استفاده شود و در این راستا، بهترین مکان برای ارائه مشاوره حقوقی و قضایی، مساجد هستند.
در این جلسه که نمایندگانی از دستگاه‌های متولی این طرح حضور داشتند به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود در خصوص اجرای هرچه بهتر این طرح پرداختند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.