به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز چهارشنبه در آیین رونمایی از طرح مسجد و حقوق با بیان اینکه ریشه بسیاری از دعاوی و پرونده‌های قضایی عدم آگاهی مردم نسبت به وظایف، تکالیف و حقوق خود است اظهار داشت: به همین دلیل سالانه بیش از 600 هزار پرونده در استان تشکیل می شود به نحوی که بخش عمده ای از جمعیت حدود 3 میلیون نفری استان درگیر پرونده‌های قضایی می شوند.
وی ادامه داد: برخی از مردم در معاملات خود قراردادهایی منعقد می‌کنند که دارای اشکالات عدیده قانونی است و معضلاتی را برای خود و دستگاه قضایی ایجاد می‌کنند.
فاضلیان اضافه کرد: نداشتن آگاهی نسبت به حقوق سبب شده که در پاره ای موارد در معاملات ملکی، طبق قرارداد «حق فسخ» برای طرفین قائل می‌شوند ولی مدت زمان پایان این حق را تعیین نمی‌کنند.
وی گفت: برهمین اساس یکی از طرفین با گذشت چندین ماه وبا بالا رفتن ارزش ملک درخواست ابطال معامله به لحاظ عدم تعیین سقف در خیار فسخ می‌کند و این موضوع منجر به خسارات جبران‌ناپذیری برای یکی از طرفین معامله می‌شود.
رئیس کل دادگستری البرز افزود: عدم آگاهی به مباحث حقوقی در بین بیشتر مردم، معاونت فرهنگی دادگستری استان را مصمم کرد تا با هدف افزایش آگاهی‌های حقوقی در جامعه طرح «مسجد و حقوق» را با مشارکت کانون وکلای استان البرز و دبیرخانه کانون‌های مساجد اجرایی کند.
وی ادامه داد: بر مبنای این طرح، وکلای کانون پس از نماز مغرب و عشا در مساجد منتخب به ارائه مشاوره حقوقی رایگان خواهند پرداخت.
فاضلیان گفت: طرح مسجد و حقوق به منظور ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان در مساجد استان انجام و مساجد میزبان وکلا می شوند و به ارائه مشاوره به مردم می پردازند.
وی ادامه داد: این طرح با همکاری مشترک معاونت فرهنگی دادگستری کل استان البرز، کانون وکلای دادگستری و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان آغاز شده است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.